Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg steeds deze melding: het systeem heeft onvoldoende virtueel geheugen beschikbaar.Wat betekent dit en wat doe ik eraan.

Windows xp Home.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

Je "swap-file" groter maken.

Swap is een stuk 'harde schijf' die gebruikt wordt als "overloop" als je systeem meer geheugen aanvraagt als dat er fysiek aanwezig is.

Dus: Vergroot de swapfile.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Geplaatst:

kijk bij:

configuratiescherm- systeem- geavanceerd -Prestaties- instellingen- geavanceerd- viruteel geheugen- wijzigen- station naam kiezen (meestal C:)- 'door systeem beheerde grootte' aanvinken- instellen klikken- OK- OK- OK.

Computer opnieuw opstarten.

Nu bepaald de pc automatisch de grootte van het wisselbestand

Geplaatst:

En als dat al op automatisch staat, dan je harde schijf wat opschonen en defragmenteren.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Het virtuele geheugen is de som van het fysieke (ram) geheugen en de swap ruimte op schijf. Het is geen goed teken tegenwoordig als je intensief gebruik maakt van de swap ruimte op schijf, je hebt dan feitelijk te weinig intern ram geheugen. 512MB is tegenwoordig toch wel het minimum, 1GB is duidelijk beter.

Geplaatst:

Beter is het om de swapfile een vaste groote te geven want door het wisselen van bestandsgroote raakt de h-disk

snel gefragmenteerd omdat er overal stukjes swapfile komt te staan en het systeem daar door weer traag word.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Beter is het om de swapfile een vaste groote te geven

En nog beter op een eigen partitie, daarbij rekening houdend met geheugen/swapfile uitbreiding.

Ik heb nieuwe laptop en wil de swapfile en geheugen een eigen partitie geven. Ik heb 1024 mb werkgeheugen! Weet iemand hoe groot ongever deze partitie dan dient te zijn?
Geplaatst:

Dank je! Ik ben het van plan om dit morgen te doen met Partition Magic.

Cheers, M.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen