Ga naar inhoud

Draadloos internet (laptop) en aansluiten dreambox via router

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bedankt alles is nu draadloos

mijn vrouw blij blijft er niet meer met de stofzuiger achter hangen

gr klaas

• 6 jaren later...

Geplaatst:

Hoi hoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb mijn dreambox via utp aangesloten via mijn router op het internet en dat werkt. Nou wil ik voorkomen dat ik een crosscable moet gebruiken om bij mijn dreambox te komen. Ik probeer dan ook mijn 800hd met enigma2 image via mijn laptop (met dreamboxedit van llama) te ftp-en van en naar de dreambox. Helaas geeft hij continue aan op mijn laptop dat hij het ingevoerde ip adres van de dreambox niet kan bereiken. (ping werkt wel). Enig idee wat ik verkeerd doe?

groet, Khalid

Geplaatst: (aangepast)

Hoi hoop dat iemand mij kan adviseren. Ik heb mijn dreambox via utp aangesloten via mijn router op het internet en dat werkt. Nou wil ik voorkomen dat ik een crosscable moet gebruiken om bij mijn dreambox te komen. Ik probeer dan ook mijn 800hd met enigma2 image via mijn laptop (met dreamboxedit van llama) te ftp-en van en naar de dreambox. Helaas geeft hij continue aan op mijn laptop dat hij het ingevoerde ip adres van de dreambox niet kan bereiken. (ping werkt wel). Enig idee wat ik verkeerd doe?

groet, Khalid

Je Dreambox een vaste ip adres geven dus DHCP uit en dan gewoon via je internet brouwser of Dcc of een ander ftp programma het ip adres van je box in geven.

Voorbeeld:

Router is 192.168.1.1

Jou pc/laptop is 192.168.1.2

Jou box staat ingesteld met DHCP uit op 192.168.1.4 <-----voorbeeld kan anders zijn bij jou maar kies wat er bij jou staat.

submask en gatway staan vaak al goed omdat je voorheen DHCP aan had staan.

Nu moet jij gewoon in je ftp of dcc of wat voor programma dan ook waar je een ipadres moet invullen van je Dreambox het ipadres 192.168.1.4<-----voorbeeld kan anders zijn bij jou maar kies wat er bij jou staat gebruiken op deze manier zou het gewoon moeten werken.

aangepast door Loui (K)
Geplaatst:

Ik ben vandaag aan het stoeien geweest met de wireless usb stick van de Dreambox 7020HD. Alles lukt eigenlijk wel en krijg ook een groene vinkje bij de Wlan instelling, maar de verbindingen komen toch niet tot stand, zo kan ik bv onmogelijk mijn NAS benaderen. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Wel heeft ie af en toe moeite met de test om de Nameserver te vinden.... :(

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen