Gast Geplaatst: 3 augustus 2001 Geplaatst: 3 augustus 2001 Beste,<BR>Heb een Mastera + Piccard gold & zou graag de DS9 files erop programeren.<BR>Ben nieuw & onvertrouwd met de master A programmer <P>Als loader gebruik ik 628V9 & de mastera op mode2.<BR>Bij de controle krijg ik steevast een error<BR>Veryfied failed in adress 0000h<BR>Wat doe ik verkeerd ?<P>Daarna denk ik dat het volgende zou moeten gebeuren :<BR>Pic pprogrameren in mode 2<BR>Eeprom programeren in mode 3<P>volgende info kan nuttig zijn :<BR>type Pic 16F628<BR>Type eeprom 24C64<BR>Programma IC prog 1.04<BR>keuze progger JDM<BR>6Mhz<BR>Smartcard optie staat af<P>Graag zou ik alles met een programma programeren als dit kan natuurlijk.<P>Patrick
Gast Geplaatst: 3 augustus 2001 Geplaatst: 3 augustus 2001 hoi ik heb ook pas een mastera1 wat bedoel je met smardcardt staat uit.<BR>(en hoe moet ik dit doen)<BR>Myn probleem is ik kan de eeprom niet KAN laden<BR>geeft hy de melding dat hy de loader niet kan vinden heeft dit met myn files te maken of zoiets. ik gebruik de gewone goldcart en<BR>de goldcard v3.0 ik zal eens kyken of ik iets voor jou kan doen ok.<BR>groetjes<BR>
Gast Geplaatst: 3 augustus 2001 Geplaatst: 3 augustus 2001 je kunt proberen om met een paperclip<BR>pootje 4 en 5 te verbinden en dan de <BR>eprom te schrijven, als je geluk hebt <BR>werkt het dan. Bij mij werkte dit niet <BR>( ik heb mastera met zwart knopje ).<P>bij iemand anders werkte deze techniek wel<BR>hij had een mastera met geel knopje.<P>ik heb het zelf opgelost door een JDM <BR>programmer te kopen en hem daar mee te<BR>proggen ging perfect. kosten 75,--<P>je moet trouwens verify tijdens programmeren <BR>aanvinken in opties.<P>hopelijk werkt het bij jou ik weet namelijk <BR>zelf hoe irritant het is als het niet wil.
Gast Geplaatst: 4 augustus 2001 Geplaatst: 4 augustus 2001 Heb een MasterA met zwart knopje ! Maar heb geen kaas gegeten van ic & eeproms dus graag een beetje specifiekere zijn aub.<P>Ik denk dat het aan een van de instellingen moet liggen van IC prog maar weet echt niet meer wat gedaan. het is nu al van gisteren middag dat ik aan het prutsen ben & ik geraak nog steeds niet verder. Ik kan zelfs de loader niet eens proggen !!!! <BR>Is zeker nogal irritant !<P>Patrick
Gast Geplaatst: 5 augustus 2001 Geplaatst: 5 augustus 2001 Heel eenvoudig<BR>ALs volgt:ik gebruik win2000 dan wel win 98<BR>icprog 1.04<BR>masterA Oud danwel nieuw<BR>humax 5400 patch 2.4 <BR>een loader hex loader_16f6876<P>1. alsje de piccard gold v2.0 met de kontakt punten naar je toe dan 2 kontakt punten rechts plakken<BR>je kunt het ook zo zien pootjes van pic16f628 volgt pin 10 en 11 <P>2 loader pic loader_16f876 eerst<P>Bij mij moet er dan het plakband worden afgehaald om dan de eeprom te proggen<P>3 eeprom file deepspace<P>plakband er weer op.<P>4 pic 16f628 erase en blankchek<BR>5 pic file van deepspace<P>succes
Gast Geplaatst: 8 augustus 2001 Geplaatst: 8 augustus 2001 De zwarte piccard gold kaarten die in de handel zijn (geweest) hebben 7 'pennen' aangesloten op de contacten die in de lezer schuiven.<P>Een dergelijke kaart heeft een apparte adreslijn voor eeprom.<P>Bijgevolg hoef je bij deze kaarten GEEN loader te gebruiken!!!!!!!!!! Het mag wel, maar is zinloos om dat de programmer slechts op modus 0 of 1 iets met een loader doet (dan wordt de pic geactiveerd en kun je via de pic de eeprom vullen).<P>Je kunt met een mastera(II) dus een dergelijke kaart (alle kaarten met 7 ipv 5 contacten aangesloten) programmeren op modus 2 (pic) en modus 3 (eeprom).<P>bij mastera's met de 'oude' software moet inderdaad een doorverbinding worden gemaakt op de kaart, mijn advies is je programmer te laten 'upgraden' bij je leverancier, dan heb je dit probleem niet meer.
Aanbevolen berichten