Gast Geplaatst: 5 februari 2006 Geplaatst: 5 februari 2006 Ik wil via mijn pc satelliet-tv kijken en opnemen. Welke kaart is op dit moment het beste voor Astra? George
Gast Geplaatst: 5 februari 2006 Geplaatst: 5 februari 2006 skystar 2 werkt prima met mastera 2 en orginele kaart ook d+.
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Probeer de digital-everywhere FireDTV of FloppyDTV. ze zijn O.A te koop bij www.firedtv.nl
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Dat is een heel dure oplossing. Ik heb deze gevonden TwinhanDTV Sat-CI http://www.twinhan.com/product_satellite_5.asp Prijs ongeveer 85 euro. Wat vinden jullie van deze kaart?
jalza Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 wat wil je dan zien via de astra 1. de twinhan kan maar ook daar komt nog een ci module bij ,en een kaart . als je echt goedkoper wilt en meer mogelijkheden zou ik gaan voor de skystar 2 is ook uit te breiden met poormanscam en kaart van cd .en word veel meer sofware voor gemaakt dan de skystar 1/twinhan ci kaarten . deze schijnen ook niet makelijk aan de gang te krijgen te zijn ,zoek maar eens op het board . Waar je wel voor op moet passen is de combi van een Asus A8N mobo met de slystar 2 ,welke versie precies weet ik zo niet maar ook dat is al besproken . Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Sorry ik ben een beginner!!!!!!! wat is poormanscam en kaart van cd? Bedankt alvast?
Albert_H Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Om de Ned zenders te kunnen ontvangen heb je een smartcard van Canaal Digitaal nodig die je zult moeten kopen en laten activeren bij Canaal digitaal. Op de site van Canaal Digitaal kun je daarover alles vinden. Als je geen enkel abonnement neemt, dus alleen de kaart laat activeren kun je Ned 1,2,3 RTL4, 5, 7 Net5, SBS6 en Veronica bekijken. Voor de rest moet je een abonnement nemen. Nu moet die kaart wel in de ontvanger geschoven kunnen worden, en dat gaat bij de Skystar 2 niet. Er zijn wel verschillende andere PCI DVB kaarten met een CI, Common Interface waarin een CAM past en in die CAM past dan de smatrcard van Canaal Digitaal. De CAM is nodig omdat er voor verschillende coderingen officieel andere elektronica/software nodig is en zo zijn er dus CAM’s voor de verschillende coderingen. Om met de Skystar 2 toch een smartcard van Canaal Digitaal te kunnen gebruiken kun je gebruik maken van een smartcard programmer en een de Poormanscam, een plugin voor de meeste DVB programma’s zoals progDVB. De smartcardprogrammer moet wel Phoenix compatibel zijn, omdat de Poormanscam via het Phoenix protocol met de smartcard wil praten. De meest bekende programmers zijn de Mastera en de Infinity Phoenix. Voor de Skystar 2 zijn ook softcams beschikbaar, dit zijn plugins voor de DVB programma’s maar deze heeft, om de verschillende coderingen te kunnen ontcijferen, sleutels nodig die op de smartcard van de verschillende providers staan. Van een aantal providers zijn deze sleutels bekend, of kunnen berekend worden en deze zijn op het internet te vinden. ( niet om vragen hier want dat is tegen de board regels). Voor Canaal Digitaal zijn die sleutels niet bekend. Als je dus van plan bent om bij je PCI DVB kaart één of meerdere abonnementen te nemen, neem dan een kaart met een CI zodat je er de betreffende CAM’s bij kunt kopen en de smartcards gebruiken. Is dat niet zo belangrijk of gaat het alleen om een Canaal Digitaal abonnement dan kun je met de goedkopere kaarten toe. Zoals al vermeld, de Skystar 2 is een prima kaartje om mee te spelen, kost weinig en heeft veel software ondersteuning op het internet. Je hebt er wel een redelijk snelle PC voor nodig, omdat de MPEG decodering in de software gedaan moet worden, maar vanaf 2 Ghz gaat het prima. Het is een 5V PCI kaart en dat geeft bij sommige moderne moederborden weer problemen omdat deze ingericht zijn voor 3,3V PCI kaarten en moeite hebben met 5V kaarten. Sommige moederborden gaan zelfs defect als je er een 5V PCI kaart in plaatst. Het gaat dan om ASUS moederborden met een bepaalde Nvidia chipset naar ik meen. Even rondkijken hier, of zoeken op Skystar en Asus. Succes met je zoektocht. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Heel hartelijk bedankt. Nu begrijp ik wat er bedoelt wordt. Ik ga in principe legaal kijken en de aanschaf can een kaart is geen belemmering voor mij. Dus ik ga op zoek naar een kaar met een CI van goede kwailiteit
Albert_H Geplaatst: 6 februari 2006 Geplaatst: 6 februari 2006 Denk er wel om dat bij de prijs van de kaart met een CI nog die van de CAM komt. Reken daarvoor rond de € 60,-. Een Mastera of Phoenix programmer wordt in het "te koop " topic regelmatig aangeboden voor rond de € 35,- Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 Dan is toch de FireDTV weer de beste oplossing. 145 euro incl. BTW MET een CI module en aan te sluiten via Firewire dus geen gezeur met pci spanningen etc. daar koop je dan een start-pakket van canal digitaal bij (cam module en smartcard) en je bent klaar!
jalza Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 ja en dan kost het dus nog meer dan een gewone ontvanger . 145 fire dtv 60 cam 60 kaart + evt extra firewire kaart pc 15/20 en wat krijg je er mee open ,kan je nu D+ ontvangen ,kan hij je motor sturen ,hoeveel sofware is er voor ,kan je verschillende dvb programma's gebruiken .weer een kastje er naast . maar ik ben blij voor jou hoor dat jij er tevreden mee bent. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
jalza Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 dat is een spaanse provider die momenteel educatief te bekijken is oa met een skystar2 met s2 emu en sleutels ,zowel op de hispa sat 30 west als ook op de astra 19.2 Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 OK ik ben overtuigd. Heb nu Technosat Skystar-2 BVD PCI-card besteld met gratis afstandsbediening. Kosten 65 euro.
Albert_H Geplaatst: 7 februari 2006 Geplaatst: 7 februari 2006 Goeie keus om mee te beginnen. Hou wel de "te koop aangeboden" topic in de gaten voor een Mastera V of een Infinity Phoenix programmer. Er is net weer een Mastera V verkocht voor € 20,-. Als je in de buurt van Haarlem woont en wilt testen kun je van mij wel een Mastera IV of een Infinity Phoenix lenen. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen