Ga naar inhoud


username en password


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@teovmy

Deze gebruiker is blijkbaar zijn root password kwijt.

 

Je kunt inloggen via telnet. Wanneer je ingelogd bent kun je evt. (via passwd commando) je password aanpassen. Als root kun je ook passwords van andere gebruikers aanpassen.

 

Mocht je om welke onduidelijk reden je 'root' password kwijt bent, rest je geen andere mogelijkheid om je image opnieuw te installeren.

 

Maar zoals andere in deze thread al schreven: probeer eerst maar eens: root/dreambox

 

Success gewenst aan de originele poster

--

Henk

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@teovmy


Mocht je om welke onduidelijk reden je 'root' password kwijt bent, rest je geen andere mogelijkheid om je image opnieuw te installeren.

Henk


er zijn images waar de optie "reset your password" in zit, ik zou daar eerst naar zoeken.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is het mogelijk om je username en password via Tuxcom ( dus via de AB ) te veranderen ?
Zo ja , hoe reset je alles naar de "standaard" waarde ( root , dreambox) ?

Appie



zover ik weet niet

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder linux (en daar draait de Dreambox dus ook mee) is het niet mogelijk je password te 'vinden'. Misschien is het mogelijk om via de Image te resetten, maar dat weet ik niet (en lijkt mij ook onwaarschijnlijk).

 

Dus zet er nou gewoon even een nieuwe image op, dan ben je van het probleem af.

 

Note: Ping heeft niets met het aanpassen van je password te maken.

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat denk je van de file permissies?

Je kunt de file alleen overschrijven als je root bent; het lijkt mij niet echt handig als Samba onder de 'root' werkt ...

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik heb het zelf eens gehad, 2 dagen de dreambox in huis en kans gezien om de passwd file "kwijt" te raken.

 

Het gevolg was dus dat ik niet meer kon inloggen.. via de één van de leden in de chat een passwd file gekregen, en kon deze toen via samba zonder problemen terug zetten, en kon vervolgens weer inloggen.

 

De image waar ik toen mee werkte was een hydra image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...