Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nadat ik mijn pc heb ge-upgrade en tevens van Windows 98 naar Windows 2000 professional (gebaseerd op NT-technologie) ben gegaan heb ik een stabieler systeem. Echter......mastera, in samenwerking met chipcat 2.3 werkt niet meer. foutmelding tijdens programmeren: "Setcommstate function failed (win error code 87)". Volgens de hardwareleverancier is dit probleem onder NT, Win2000 en I-mac niet op te lossen.<BR>Kent iemand dit probleem en is er mogelijk toch nog een uitweg? (het alternatief zou zijn een dual-boot systeem te maken op de pc, gezien echter de complexiteit van het systeem gniet dit niet mijn voorkeur)<BR>Ik ben benieuwd........

Geplaatst:

Mee eens Mark.<BR>Het topic waar Brombeer op doelt, is te vinden op pagina 2 van dit forum "hoe goldcard proggen met mastera??".<BR>Nou niet meteen het meest voor de hand liggende topic om te gaan zoeken naar een antwoord op de vraag van Luxor.<P>Maar Brombeer, ik weet niet of het aan dat service-pack ligt, maar hier werkt het niet hoor. Chipcat ingesteld op 6MHz, files geladen en programmeren maar. De loader gaat nog probleemloos, maar zodra de eeprom geprogrammeerd moet worden krijg ik de mededeling "loader doesn't work".<BR>Nog suggesties?<P>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

hallo luxor,mark,duwgati,<P>in eerste plaats sorry voor mijn ietwat vage antwoord.<BR>ik wist echter niet meer waar e.e.a stond kon het zelf ook niet meer vinden wat een oplossing kon zijn <BR>overigens en dit is geen excuus van mijn kant was dit topic al een paar dagen oud en was ik de eerste die wel reageerde door te melden dat het wel kan in win 2000 ik weet echter niet waarom. kan zoals duwgati zegt aan het service pack 2 liggen installeer dit voor de zekerheid en probeer het nog eens het is wel zoals duwgati zegt dat de mastera dan op 6mhz moet staan.<BR>en nogmaals aan luxor beter iets dan niets geld ook voor mijn antwoord win 2000 wil bij mij prima kon het zelf helaas niet meer vinden heb echter wel begrip voor je commentaar[is wel terecht maar alles heeft twee kanten]<P>vr gr brombeer.

Geplaatst:

Hallo brombeer, mark, duwgati<P>Zover bedankt voor jullie input.<BR>Tja, als de hardwareleverancier al zegt dat het niet kan, dan is mijn zin om alle boards af te zoeken al tot een minimum gedaald. Echter wilde ik via deze board toch nog kijken of er een oplossing is. Ik zal de door jullie aangedragen informatie checken en uitproberen. Voor zolang heb ik vandaag een laptop van mijn dochter, werkende onder Windows 95, in beslag genomen.<BR>Alles werkt daarmee perfect, inclusief loggen met de season-kaart.<BR>Ik ga rustig verder experimenteren (is toch een wezenlijk deel vande sathobby, nietwaar?)<P>nogmaals bedankt zover en ik laat het nog wel weten of het gelukt is.....

Geplaatst:

hallo ik draai ook met win2000prof en alles gaat goed.<BR>oplossing staat elders op deze site effe zoeken kan geen kwaad.

Geplaatst:

Brombeer, <BR>Kun je iemand niet gewoon helpen ipv te zeggen "sataat ergens op deze site!<BR>"Jij weet het antwoord al dus waarom iemand zich scheel laten zoeken!!!!!

Geplaatst:

Hai Brombeer,<BR>Sorry voor mijn reactie, wist even niet hoe je e.e.a. bedoelde. Na je antwoord begrijp ik e.e.a.: Nogmaals excuses. wink.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo brombeer, duwgati & mark!<P>De oude grieken riepen altijd: HEUREKA! , oftwel: ik heb het gevonden. Inderdaad blijkt brombeer's opmerking m.b.t. instelling 6Mhz bij ChipCat2.3 te werken. Ik heb Win2000 incl. service pack 2 en zojuist een kaartje geprogrammeerd, in de humax gestoken en.....b e e l d !<BR>Ik ben in mijn nopjes.<BR>Wat mij betreft kan deze topic nu worden gesloten.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.