Ga naar inhoud


eenvoudige afstandsbediening voor lcd tv gezocht.


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Hallo.

Indien mijn vraag niet in het juiste forum staat, bij voorbaat excuses.

Ik probeer al enige weken voor een nieuwe LCD tv merk Samsung type LE40M51B een simpele afstandsbediening voor mijn vrouw te vinden.Zij is visueel gehandicapt (licht) en kan geen wijs worden uit de gecompliceerde originele ab met de voor haar te kleine knopjes.Ondanks intensief zoeken heb ik niets kunnen vinden. Er zijn wel geschikte ab's te vinden met grotere knoppen en alleen de hoofdfuncties, maar die zijn dan weer niet geschikt voor deze nieuwe Samsung.Heeft iemand een idee ? B.v.d. en groetjes. Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaan afstandbedieningen die je zelf kunt programmeren, deze zijn wel op de diverse electronica sites te vinden.

Je kunt hier vrij eenvoudig een commando van de originele afstandbediening inlezen en onder een bepaalde knop opslaan.

Zo kun je de meest gebruikte knoppen opslaan en klaar is je afstandbediening.

Denk je later "hé die knop was ook wel gemakkelijk en die gebruik ik eigenlijk nooit" gewoon opnieuw inlezen en hij doet het.

Ik heb er zelf ook een maar dan om te voorkomen dat de kinderen op allelei knoppen zitten te drukken en als je thuis komt het geluid alleen nog van links komt, het beeld rood is, de kanalen gewist zijn enz.

Het voordeel van dat ding wat ik heb is dat je de signalen van 8 verschillende apparaten in kunt leren

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...