Ga naar inhoud

DB7020/RFmodulator/alleen Ned 1,2, en 3 diagonale strepen, rest OK

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn DB7020 met ALP tuner(ter vervanging Topfield 5000CI) aangesloten op mijn thuisnetwerk door inkoppelen Multikabel Analoog kabel TV (Haarlemmermeer) middels Coax In/ Sateliet IN naar Coax uit. Deze Coax UIT naar een splitter/versterker (CAS010). Met de Topfield5000CI had ik geen beeldstoringen en gebruik dezelfde H-125 coax en Hirshmann male-female pluggen. Met de DB7020 heb ik op Ned 1,2 en 3 diagonale ruis en de rest OK. De storing lijkt alsof er een andere zender in de buurt zit of interferance van een andere zender of energie bron (WIFI/afscherming db7020???). Als ik de Coax IN/UIT direct koppel is de beeldstoring ook weg. M.a.w. RF modulator? Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)? en wat was/is de oplossing. Rara politiepet? Vinnie

Geplaatst:

De Splitter/versterker zit vanaf het video tijdperk erop. Hierdoor kon ik door het hele huis videoopnamen afspelen. Nu heb ik een hard disk recorder daarvoor in de plaats. Ik ga die splitter/versterker er tussenuit halen. Ik laat het wel weten hoe dat eruit gaat zien. Waarom dat dan alleen op ned1,2 en 3 problemen geeft....

Overigens zit die splitter versterker NA de DB7020. Dus Kabel analoog Coax IN en Sat IN in de DB7020. Dan Coax uit naar de splitter/versterker. Nu wordt dat dus rechtdoor uit de DB7020 naar de 5-F connectoraansluiting van mijn 4 TV's... (1 afgedopt)

Vinnie

Geplaatst:

OK, de splitter niet gebruikt en Coax uit de RF direct naar de TV. Nog steeds storing (diagonale lopende lijnen van rechtsboven naar linksonder zowel op Plasma als om conventionele beeldbuis) op ned 1,2 en 3. Ook output frequentie op kanaal 36+ (multikabel advies voor video), 38+ ((multikabel advies voor decoder) geen success. Moet dus wat anders zijn. Stroom misschien 'vuil'? Er zit geen aarde op de stekker van de DB7020, dus ik verwacht daar geen verbetering. Vraag me sterk af of dit geen productiefout is. Zijn er helemaal geen gebruikers die coax in-out gebruiken met doorgeluste analoge kabel?

Vinnie

Geplaatst:

Dit zou op interferentie kunnen duiden van de RFmodulator met andere hoogfrequente signalen.

Ook oversturing door een te sterk signaal van de kabel bijvoorbeeld is mogelijk

waardoor je mengproducten krijg (de storing dus).

Het eerste wat ik zou proberen is de RFmodulator op een ander kanaal zetten en

daarna eventueel een goed afgeschermde coaxkabel gebruiken want dect telefoons kunnen er ook op inwerken.

De hele zaak aarden hoeft volgens mij niet want dat heeft de CAI al voor je gedaan.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Ik heb de splitter/versterker er kompleet tussenuitgehaald. Geen verbetering. Mijn oude Topfield er weer in gezet: Prima beeld. M.a.w. het moet aan de RF modulator van de DB7020 liggen die dus moeite heeft met het signaal. Ik zal even naar de kabelboer moeten om een verzwakker aan te schaffen met de opmerking dat ik hem terugbreng als het niet beter wordt. Ik ervaar trouwens ook: slecht analoge kanalen beeld bij standby, nog slechter beeld bij power down.

Vinnie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen