bash! Geplaatst: 15 maart 2007 Geplaatst: 15 maart 2007 Hi Macaco, Hoe heb je deze geprogrammeerd? Ik heb ook een probleem met de FP zoals je weet, maar wel gewoon een werkend LCD scherm met Dream Multimedia... Gr BaZ There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
Macaco Geplaatst: 15 maart 2007 Geplaatst: 15 maart 2007 Ik heb een AVR-programmer gemaakt met de 74HC244. Deze wordt aangesloten op de paralelle poort van de pc. In de dreambox heb ik draadjes gesoldeerd op J6 (bijlage). Eerst heb ik (met Ponyprog2000) de fp van mijn werkende dreambox uitgelezen (read device). De inhoud heb ik opgeslagen op de pc. Je kunt deze flashinhoud van mij krijgen, laatste versie, dan hoef je niet te solderen in een werkende box, ik kon hem nergens online vinden. Daarna heb ik de flashinhoud in de fp van de kapotte box geprogrammeerd (eerst erase all en daarna write device). Bij mij heeft het geen effect gehad. O ja, de box moet aan staan tijdens het programmeren (de Atmega moet 5 V aangeboden krijgen). Macaco
bash! Geplaatst: 15 maart 2007 Geplaatst: 15 maart 2007 Kijk.. dat klinkt al erg interessant!!! Maar.. als jij inderdaad nog geen verbetering waar hebt genomen ben ik toch zeer benieuwd of het vervangen van de tuner effect heeft. Ik ben daar niet aan toegekomen maar ga dit toch maar eens doen! De inhoud van de FP wil ik graag hebben iig!! Gr Bas There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Hoi, Ik heb vandaag ook eens gespeeld met de fp, hier heeft het ook geen effect gehad. Ik heb dus het voor alle zekerheid een nieuwe werkende atmega8 fp in de box gesoldeerd. Maar hij blijft zeggen Kernel panic No fp Found. Dus aan de fp ligt het dus zeker niet hier. Even wat verder gekeken en heb toen toch maar het tuner gedeelte vervangen. En ja hoor de box werkt weer. De Tuner blokeerde dus de I2C bus en daarom ziet de box blijkbaar de fp niet. Ron Ron
Macaco Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Stond er bij jou nog wat in het display? Of ook helemaal niets, net als bij mij. Macaco
Gast Geplaatst: 19 maart 2007 Geplaatst: 19 maart 2007 Citaat: Stond er bij jou nog wat in het display? Of ook helemaal niets, net als bij mij. Macaco Hoi, Hier stond nog wel dream in het display. Ik heb nog een box daar staat niks in het display. Fp helpt niet. Bootloader erin zetten wil ook niet. Jtag geeft een melding van Flash Memory ID's do not match! (should be 0*89 and 0*17). De flash is goed want deze is nieuw, een flash uit een werkende box doet ook niks. Eens kijken of ik hier ook verder mee kom. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen