pippen2 Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 De ontvangers zullen vast wel speciale software hebben om de interactieve (red button) techniek te "begrijpen". Wij hebben hier extra BBCi kanalen in onze zaplijst staan, maar die krijgen de Britse kijkers correct in beeld als ze op de rode knop drukken. De software missen wij dus, maar het beeld is altijd op een andere manier op de tv te krijgen.
Jean-Claude Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 overigens laat ook Sky zich niet ongemoeid : na het FTV schakelen van Sky Three lees ik nu dat de Disney kanalen vanaf 16 maart aan het basis-pakket worden toegevoegd. Toon Disney sluit en wordt vervangen door Cinemagic, die in het film-pakket zal zitten. Leuk voor de kids...... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Citaat: De ontvangers zullen vast wel speciale software hebben om de interactieve (red button) techniek te "begrijpen". Wij hebben hier extra BBCi kanalen in onze zaplijst staan, maar die krijgen de Britse kijkers correct in beeld als ze op de rode knop drukken. De software missen wij dus, maar het beeld is altijd op een andere manier op de tv te krijgen. Die rode knop geldt ook voor BBCi ofwel de digitale Ceefax/teletekst. Aangezien de BBC analoge teletekst niet meer wil neem ik aan dat die techniek er inderdaad in moet zitten maar ik dacht dat die "red button" techniek is dacht ik nu nog voorbehouden aan de Sky-Digital ontvangers.
schimpie Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Citaat: De ontvangers zullen vast wel speciale software hebben om de interactieve (red button) techniek te "begrijpen". En dan kan dit weer binnen de kortste keren overgenomen worden in de diverse open firmware van gewone ontvangers (hopen we). ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
pippen2 Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Nouja, de techniek bestaat al vele jaren. Volgens mij zijn er nu al goedkope BBC setjes met die software (tenminste, kan ik me herinneren van nadat de BBC FTA ging). Na al die tijd is er nog geen enkele open firmware uitgebracht die die mogelijkheid heeft. Dus het is nog maar de vraag of zoiets er snel aan zit te komen.
Gast Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Op het engelse Digital Spy en ook op een Duitse Sat News site houdt men hardnekkig vol dat Film4 FTA wordt. Een vraag die gesteld wordt: waarom zouden Sky miljoenen betalen voor codering als het niet hoeft. Mijn antwoord: omdat ze daar al voor hebben getekend tot 2008. Ook lees ik argumenten als zou Film4 niet onder dat sky-contract (meer) vallen. Dat is mogelijk maar het zou me verbazen omdat ze nu eenmaal niet zo lang geleden een een nieuwe 4-jarige deal met Sky hadden getekend en toen was Filmfour ook al gecodeerd. Bedenk ook dat More4 indertijd FTA zou zijn maar Sky het gewoon codeerde waarbij Sky in hun recht staat omdat C4 de distributie nu eenmaal via Sky Digital doet.
tellar Geplaatst: 10 februari 2006 Geplaatst: 10 februari 2006 Citaat: de FTA keuze van BBC/ITV heeft niks te maken met auteursrechten of een eigen platform of een eigen ontvanger : BBC en ITV zenden FTA uit zodat ze geen jaarlijkse encryptiekosten meer moeten betalen aan Sky. Da's de enige reden, Wat je zegt klopt in principe. Maar Sky heeft hier in sommige gevallen wel degelijk invloed op. Kijk maar naar More4, een andere zender van Channel4. Het was Sky die hier bepaald heeft onder welke voorwaarden zij de zender gingen opstralen naar hun eigen transponder. En als het niet op een door Sky gehuurde transponder komt gaan ze moeilijk doen over de EPG listing van de nieuwe zender op hun dominante boxjes zoals ze bij ITV deden. Je kan aannnemen dat zij van nieuwe zenders absoluut geen FTA zenders willen maken. Dat is een rechtstreekse concurrent voor hun platform dan in principe. Prijzen voor een FTV setje liggen trouwens niet veel hoger dan voor een FTA setje van een willekeurig merk. ____________________________________________________ Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen
Gast Geplaatst: 10 februari 2006 Geplaatst: 10 februari 2006 Citaat: ... Prijzen voor een FTV setje liggen trouwens niet veel hoger dan voor een FTA setje van een willekeurig merk. Precies, een Sky FTV setje met schotel kost 150 pond (220 euro) en dat is inclusief installeren door een monteur.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen