Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo all,

ben m'n nieuwe pc aan het monteren , en hij loopt.

echter werkt m'n waterkoeling waarschijnelijk wel erg goed , want in bios en win util geeft hij een cpu temp aan vaan 4-9 C.

terwijl het in de kamer toch echt graad of 20 is.

iemand een idee wat dit kan zijn ???

mb : asus p5n32

cpu : intel d920

grtx , arnold

Geplaatst:

Gefeliciteerd ! Ik ben eerlijk gezegd jaloers op zulke waardes. Uiteraard kan je temperatuur middels een waterkoeling meer naar beneden gaan dan de omgevingstemperatuur, dit doordat er bij waterkoeling toch iets van condensatie wordt gegenereerd waardoor de temperatuur van het gekoelde opject daalt t.o.v. de kamertemperatuur.

Ik zou me geen zorgen maken, de temp wordt IN de core van de CPU gemeten en die zal echt wel kloppen. Voor meer zekerheid kun je kijken of er wellicht een update voor de BIOS is die eventuele afwijkingen corrigeerd.

Geplaatst:

nee waarde klopt echt niet ,

kon niet simpel koeler terugplaatsen.

maar heb pomp dag uit gehad zodat er geen werkingen konden zijn , daarna in bios temp 6 c ....

met pomp uit temp laten oplopen tot 20 c , toen voelde het waterblok warm aan (ca 30 c) dus was de core zeker warmer dan 20 c.

iemand nog ideeën ...

grtx , arnold

Geplaatst:

Ik neem aan dat je je systeem ff lekker hebt laten rekenen zodat ie echt zijn best moest doen ? Onbelast zegt niets, pas bij dikke belasting zal ie echt vet warmer gaan worden.

Anders zou ik het echt zoeken in de BIOS versie. Je hebt ASUS-update geinstalleerd staan neem ik aan ? Probeer eens een BISO update te doen.

En anders is er wellicht op een ASUS forum wel een discussie gaande over de temperaturen van je motherboard...

Geplaatst:

ook benchmarken doet de teller niet hoger dan 10C oplopen.

heb nieuwste bios update.

heb op asus forum maar eens de vraag gepost , kijken of iemand dezelfde configuratie heeft ......

thks arnold

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen