Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb progdvb geinstalleerd met verschillende videocodecs.Heb in videosettings letterbox 16:9 aangevinkt, maar mijn breedbeeld wordt dan ontzettend opgeblazen (ondertitels vallen weg en logo's) Dit gebeurd bij iedere codec.heeft iemand een oplossing voor me?

Geplaatst:

Hoi en welkom hier

naar welke zender kijk je dan want als het niet in breedbeeld word uitgezonden krijg je vreemde effecten .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Thanks, het gaat idd om de niet standaard breedbeelduitzendingen. Als breedbeeld wordt uitgezonden is het perfect, en als 4:3 dan wordt het vervormd. Maar ik heb een twinhan dvbs-ci met hun eigen programma erbij twindbv, en daar wordt het beeld netjes en fatsoenlijk bijgesneden, zonder dat ik ondertitels mis en zo. Is er geen mogelijkheid dat ik die instellingen overneem in progdvb...of de videocodec

Geplaatst:

ik ken het programma van twinhan niet ,maar heeft je kaart de decoder aan board of ,moet je hem net als met een skystar2 software matig decoderen.

over het algemeen heb je natuurlijk de beste kwaliteit met de codecs van je video kaart.

maar als je twinhankaart zelf decodeert dan gebruikt hij zijn eigen codecs .

hoe heb je progdvb ingesteld hardware, (als je kaart dat kan tenminste)of softwarematig decoderen,mischien dat je daar wat mee kan .je kan bij instellingen wel wat bijsnijden maar of je dan ondertitels verliest weet ik niet, kijk nooit met ondertitels.

het blijft verveelend om dat er heel wat formaten zijn waarin wordt uitgezonden,het blijft dus soms behelpen.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen