Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik al een tijdje zonder problemen de mastercrd om mijn goldcards te programmeren. Als software gebruik ik altijd chipcat. Ik heb hier nooit problemen mee gehad. Echter, vorige week heb ik een extra goldcard gekocht maar die kan ik met geen mogelijkheid programmeren. Chipcat geeft als foutmelding: Error - Loader doesn't work. Ik heb de goldcard terug gestuurd naar het bedrijf waar ik 'm heb gekocht en ontving snel weer een nieuwe. Helaas had deze card hetzelfde probleem. Toen ik weer contact opgenomen had met het bedrijf waar ik de kaart gekocht heb zeiden ze dat sommige goldcards met de Mastercrd alleen met iets meer spanning (rond de 13 volt) te programmeren zijn. Ik gebruik al sinds jaar en dag zonder problemen een adaptor van 12 volt die maximaal 1 ampere kan leveren.<BR>Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Wat is de maximale spanning die ik aan de Mastercrd kan aanbieden?<BR>Als ik de Mastercrd openmaak zie ik dat er een spannings-stabilisator L7805 in zit, dus ik zou verwachten dat 12 volt toch echt wel voldoende zou moeten zijn om er intern 5 volt van te maken...<BR> confused.gif" border="0

Geplaatst:

Er zijn inderdaad kaarten waarvoor de volgende voeding vereist is:<BR>min. 13,5 V & 500mA<BR>Ik heb zelf een 15V voeding in gebruik en de programmer schijnt er dus tegen te kunnen. Ik laat 'm echter nooit onnodig lang ingeschakeld staan. Dus na het programmeren/verifieren meestal onmiddelijk weer uit.<BR>Bye<BR>Duwgati

Geplaatst:

Bedankt voor de info! Ik zal het eens even proberen als ik tenminste zo'n adaptor kan vinden.

Geplaatst:

twister ik heb met de gold card nooit problemen om deze met de mastercrd te progen <BR>ik gebruik hiervoor ook chipcat.<BR>wel heb ik problemen gehad met de adapters<BR>deze moeten goed gestabliseerd zijn en overspanning doet deze progger geen goed<BR>er volgt dan mode 0 in het display.<BR>succes en hoop dat je er uit komt<BR>grutjes qmabir

Geplaatst:

Duwgati,<P>Het duurde even, maar ik heb toch nog een adaptor gevonden die rond de 15 volt levert. Vanmiddag heb ik nog eens een poging gewaagd en inderdaad kan ik nu die goldcard wel programmeren met m'n Mastercrd. Bedankt voor de info. smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.