Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al enkele weken heb ik problemen met het doorkrijgen van het signaal naar mijn ontvanger. Soms gaat het alleen langzaam, somes echter gaat het wisselen helemaal niet en blijft het blauwe PACE logo staan en moet ik uit- en inschakelen.

Enig idee hoe dit komt en hoe het op te lossen is?

Geplaatst:

Ik kan je alleen maar aanraden bij de leverancier van je PACE ontvanger te reclameren... Hoe meer mensen dat doen hoe meer de importeur(s) onder druk worden gezet een oplossing te zoeken.

Het is niet acceptabel dat ontvangers die heden ten dage nog nieuw verkocht worden als zijnde geschikt voor ontvangst van onze Nederlandse zenders niet goed blijken te functioneren.

Zie verder de aanbeveling van D.Quijote, dan kan dit topic daarin worden 'gemigreerd'.

Succes!

Seca3

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Geplaatst:

Het probleem zit niet bij Canaldigitaal maar in de software van de pacepuma. De laatste software versie van juni'05 is niet goed. EPG werkt niet, gecodeerde kanalen gaan regelmatig op zwart(met pacelogo) of bevriezen. Het is echt huilen.. Bij de volgende update moet dit verholpen zijn volgens insiders, maar wanneer....?

Geplaatst:

Ik heb contact gehad met Pace (France). Zij gaven aan het pobleem te erkennen maar het management moest beslissen of zij er iets aan wilden doen. Indien er genoeg klachten kwamen ging men pas nieuwe firmware schrijven. Zo niet dan gebeurd er dus niets meer. De Pace Puma TDS-450 is niet meer in producktie, vandaar.

Hierbij de mail die ik heb verzonden:

Dear sir,

Can you please update me on the status of these problems I emailed you before:

I bought for my company a Pace Puma TDS-450 tuner. The device was installed and worked fine till the update of June 10 was installed.

After this update (downloaded by satellite), switching between channels is very slow and the image freezes often.

The second problem is that when programming something to record, the VCR or harddisk recorder does not switch on to record when the TDS-450 does. The SCART pin (7) does not send a recording signal to the VCR / harddisk recorder.

So I have to program the TDS-450 and the harddisk recorder or VCR for recording a program. This is not what I was told when I bought this device.

Please note that this is a often called problem of the Pace Puma TDS-450. If you look at the forums this is a hot item.

Can you inform me about your solution for these problems.

I checked a lot of people who also uses a Pace Pume TDS-450. We all came to the same solution: Pace Micro must program a new firmware release which solve these problems or put the old firmware back.

Please note there are a lot of Pace Puma TDS-450 users in The Netherlands which are not happy with their TDS-450. If there is no solution we have to sue the Pace Micro company for delivering bad working devices. We expect a solid answer within three weeks from now.

With kind regards,

R.J. van der Beek

The Netherlands

Email adressen: brace.marit@pacemicro.com, heinrich.haase@pacemicro.com, emeamarketing@pacemicro.com, ukcustomcare@pacemicro.com

• 2 weken later...
Geplaatst:

Onderstaand bericht heb ik per mail verzonden naar de importeur van Pace Puma in Nederland. Het is nu toch wel te irritant voor woorden de slechte werkzaamheid van de puma. Nu maar wachten op hun antwoord.

Geachte heer / mevrouw,

Sinds de softwareupdate van 10 juni 2005 (Versie 1.8.7) ondervind ik én veel andere gebruikers véél problemen met de Pace Puma, eea is op diverse forums te lezen. Ik heb begrepen dat u de importeur bent van Pace Puma en ik richt mij tot u met de volgende zaken:

- Er zijn negatieve effecten zoals traag zappen van de gecodeerde zenders.

- Soms helemaal géén beeld, de ontvanger uit en aan zetten is dan een oplossing (5 keer per avond is wel irritant)

- Soms bevriest het beeld zomaar.

- Als je de EPG gaat oproepen loopt de ontvanger vast; de enige oplossing is dan stekker uit het stopcontact en weer erin.

U zult begrijpen dat bovenstaande problemen onaanvaardbaar zijn. Kunt u mij en andere Pace Puma gebruikers aangeven wanneer deze problemen opgelost gaan worden?? (via update). Er gaan geluiden dat de fabrikant van Pace Puma er niets meer aan gaat doen, kunt u dit bevestigen?? Als dat het geval is verwachten wij van u een passende oplossing.

Graag verneem ik spoedig uw reactie.

Met vriendelijke groet,

............

Geplaatst:

Hier dan het snelle antwoord van STV Holland. Dit ziet er wel hoopvol uit.

Geachte,

Helaas is het inderdaad zo dat op dit moment de Pace Puma veel last ondervindt van de nieuwe software..

Wij hopen dat dit z.s.m. opgelost wordt d.m.v. een software up-date via satelliet.

Het verhaaltje dat gaat dat Pace er niets meer aan doet is ons niet bekend, ik heb laatst nog contact gehad en toen werd er verteld dat ze bezig zijn met de nieuwe software.

Hou dus regelmatig internet en de up-date functie van je ontvanger om te zien of de software up-date beschikbaar is.

Met vriendelijke groet,

STV Holland BV

Geplaatst:

Hallo luitjes.

Is er niet ergens een site of forum waar men zich kan aanmelden, voor de problemen rond de Pace Puma??

Zoals al vaker word gezegd samen staan we sterk.

Wie o wie heeft de oplossing??

txs

Geplaatst:

Ik stel voor iedereen die een pace puma heeft zich hier wil melden! Met een link van dit forum kunnen we beklag doen bij de importeur en pace. Zet er ook in het kort bij wat de problemen met deze ontvanger zijn.

Geplaatst:

Mijn problemen zijn zoals boven vermeld

- EPG zorgt voor het vast lopen van de machine

- bij wisselen kanalen vaak een blauw Pace scherm.

- meer als 2 satellieten worden niet ondersteund

- regelmatig blijft het geluid weg.

txs Stefan

Geplaatst:

Hier ook de genoemde problemen. Heb ze al 2 keer gemaild (brace.marit@pacemicro.com), maar krijg niet de indruk dat er snel een oplossing komt (nieuwe firmware). Mischien een idee dat iedereen naar alle bekende adresen mailt. Zoals hier al is aangegeven, werkelijk van de zotten dat ze nog geen verbeterde firmware hebben uitgebracht.

Geplaatst:

Hier een reactie van vandaag (brace.marit):

"We are aware that some dysfunctions exist with the latest sw version, and we are looking into this issue.

I keep in touch with the department working on this to check that your complaint will be take into account, but I have no expected date of completion.

Feel free to contact me for more informations."

Zijn dus inmiddels bewust dat er iets mis is. Zou zeggen allemaal mailen, wie weet versneld dit de release van een beter werkende firmware!

Geplaatst:

Tja, ik heb ook al diverse mailtjes gespendeerd bij zowel Pace als bij de Nederlandse importeur...... Het antwoord van Brace.Marit is standaard; ik had een identiek antwoord.

Maar goed, zo nu en dan de druk opvoeren kan geen kwaad.

Geplaatst:

Beetje OT, maar wil mijn ervaringen met Pace even met jullie delen.

Al jaren geleden een MSS-1000(IP) e.a producten gehad waaronder de vermaarde 501-G4. Service van Pace op gebied van updates is altijd ronduit slecht. Echt Engelse mentaliteit (wat zij maken is goed, wat Europa doet en uitvind kennen ze gewoon niet. Het wordt genegeerd.) Ze zijn technisch goed in staat om innovatieve zaken te bedenken en te maken. Als het dan eenmaal werkt is voor hun de lol eraf en gaan ze door met iets nieuws. Oude producten 'kennen' ze niet meer. Nu met DVB standaards geben ze anderen de schuld terwijl gewoon gebruik wordt gemaakt van de internationaal vastgelegde standaards. Na het debacle van de 501-G4 en de werkelijk bagger voedingen die die ontvangers hebben heb ik besloten Pace gewoon de rug toe te keren.... M.a.w. hou je niet vast aan ijdele hoop en dump dat ding! Er zijn voor dat geld betere alternatieven die het wel gewoon doen.

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb inmiddels een wat stevigere mail verzonden (iets overdrijven mag).

Dear sirs,

As you already learned from a lot of TDS-450 users, the latest update 1.8 failed to work properly. It has been more than a year and still there is no new update.

At this moment we (321 users) are that far that together we will sue Pace micro for the fact that there still is no solution for the problems caused by this update.

We expect a decent solution (the former firmware version or better: a new version with all problems solved).

Regards,

R.J. van der Beek (member of the sue pace micro foundation)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen