Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke voedingsspanning heeft de Mastera II nu juist nodig ?<P>7,5 V of 12 Volt<P>Humaxuser

Geplaatst:

ik heb een mastercrd2 (zelfde als mastera2)<BR>en die draait op 7.5v

Geplaatst:

ik heb mastercrd mastera 1 en mastera 2<BR>ze werken alle 3 op 12v bij 600 mha<P>gr wil

Geplaatst:

hmm, technisch is er toch geen verschil tussen mastercrd2 en mastera2 <A HREF="http://www.card-shop.net" TARGET=_blank>www.card-shop.net</A> <BR>daar zie je dat mastercrd2 op 7.5 volt moet draaien

Geplaatst:

Geen 7,5 of 12 volt hoor!<BR>De orginele voeding zegt:<BR>Input 230v-50hz 80mA<BR>Output 8.2-600Ma 5W<BR>Suc6

Geplaatst:

Voor mij is het nog steeds niet duidelijk,<BR>de ene spreekt over 7,5 V de andere over 12 V en nog een andere over 8,2 V en dan spreken we nog maar alleen over de spanning, over de mA is waarschijnlijk nog meer onzekerheid.<P>Weet nu niemand exact wat voor spanning er nodig is of werkt alles tussen 7,5 V en 12 V.<P>Groetjes,<P>Humaxuser confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

die url is voor een mastercrd 1!<BR>de mastercrd1 draait op 12v en mastercrd2 op 7.5v (ik heb zelf een mastercrd2)<BR>aangezien mastercrd2 en mastera2 toch geen echt technisch verschil hebben draait mastera2 DENK IK ook op 12v<BR>waarom probeer je het gewoon niet eigenlijk?<BR>probeer eerst op 7.5v, als het werkt dan smile.gif" border="0<BR>als het niet werkt gewoon op 12v

Geplaatst:

@Humaxuser<BR>Ik dacht dat ik toch duidelijk vermelde dat ik de gegevens van een originele MaterA II voeding heb afgehaald. Wat is er dan nog duidelijk mbt het voltage en of de mA?

Geplaatst:

Avensis,<P>Ik ga uw raad opvolgen. 8,2 V en 600 mA<P>Voor de rest is hier door veel messen duidelijk wel wat verwarring, iedereen zegt iets anders.<P>Humaxuser

Geplaatst:

De mastera2 wordt toch met seriele kabel en voeding geleverd?<BR>De mijne is geleverd met seriele kabel en voeding met de specs zoals avensis heeft vermeld.<P>Succes

Geplaatst:

beste jongens niet de spanning is belangrijk <BR>deze moet teminste 5volt + 0,7 volt zijn,<BR>dit komt door de diode opgenomen spanningval<BR>van 0,7volt in de voedingslijn,daarbij heeft de voedingsregelaar<BR>die 5volt moet afgeven temiste 1volt hogere ingangspanning nodig om naar behoren te kunnen regelen,dus 0,7volt +1+6=7,7 volt.<BR>deze is standaard niet te koop dus 8volt is<BR>de eerste mogelijkheid.een probleem echter bij de mastercrd2 is de vorm van de aangelegde spanningsvorm,dus de sabielisatie<BR>van de gelijkspanning ,bij veel goedkoope adapter nauwlijks geregeld omdat de gelijkrichting vaak in de aagesloten apperateur aanwezich is,echter niet in de mastercrd2.bij onvoldoende sabilisatie treden<BR>spanningsschommeling en rimpelpulsen op die regelaar in de mastercrd2 moet op vangen.dit uit zich in code 8 op de proger en het niet opstarten.<P>dit is mischien wat technisch ,kortom koop dus een wat duurdere adapter<P>grutjes Qmabir<P> wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

qmabir,<P>Betekend dit dat je ook 12 V mag aansluiten, dit is toch ook meer dan 5V of is dit te veel ?<P>Humaxuser confused.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.