Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

12volt mag ook mits goed gestabaliseerd.<BR>echter het spanningsverschil 12volt -8volt=4volt moet in warmte worden gedispenseerd,daarom wordt de proger warmer<BR>Als de warmte niet goed wordt afgevoerd gaat de spanningregelaar kapot.ik zelf heb 7.5 volt adapter gebruikt

Geplaatst:

@Qmabir/Humaxuser,<BR>de vraag was dus welke spanning heeft de masteraII en daar heb ik antwoord op gegeven.<BR>Techbisch heb je volkomen gelijk maar dat zal de meesten hier worst zijn denk ik.<BR>Een hogere spannig gebruiken als waar een apparaat voor is ontworpen raad ik altijd af.<BR>Hoewel er een zekere tolerantie normaliter is ingebouwd kan je hier nooit op vertrouwen.<BR>Suc6 en no hard feelings

Geplaatst:

De juiste voedingsspannings is wel degelijk 8,2 V 600 mA.<P>Opgelet want met 12 V stoof je wel degelijk je Mastera II op, die is niet zoals de Mastera I.<P>Humaxuser

Geplaatst:

@Humaxuser : Als ik mij niet vergis heb ik jou al eens antwoord gegeven op deze vraag in een ander forum??<P>Maar ja, ik zie dat je een verstandige beslissing hebt genomen (8,2 V), ik heb namelijk ook een originele voeding :<BR>Input 230v-50hz 80mA / Output 8.2-600Ma 5W<P>Heb zelf nooit problemen met proggen op deze spanning, snap eerlijk gezegd niet waarom sommigen de spanning verhogen indien het proggen van een kaart niet lukt?<P>Bij mijn weten is het amperage namelijk van belang en niet de spanning! Een hogere spanning wordt namelijk alleen maar omgezet in warmte!<P>Meen mij zelfs te herrineren dat menigeen zijn MasterA al heeft opgeblazen door het langdurig gebruik van een te hoge spanning? <P>Suc6,<BR>Lucky Star

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.