Ga naar inhoud

Wat doe ik fout, elke keer op nilesat 7W krijg ik andere zender's?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb probeerde op 7W nilesat 101 beeld krijgen .maar elke keer op 7W krijg ik andere zender's.ligt aan mijn manier of ...?

Geplaatst:
Citaat:
ik heb probeerde op 7W nilesat 101 beeld krijgen .maar elke keer op 7W krijg ik andere zender's.ligt aan mijn manier of ...?

als je even de zenders noemt die je vind , kunnen wij misschien vertellen of je wel op de juiste sat staat gericht .
Ook is het handig om iets meer info te geven , b.v. of je install. draaibaar is , welke ontvanger ?
Heb je al een Nilesat kanalen lijst of laat je de deco scannen?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

ik denk dat je op verkeerde sat. staat

nilesat is niet zo makelijk uit te richten dus eerste moet je wel een groote schotel hebben wil je deze kunnen ontvangen anders kreeg je blokjes in beeld

Geplaatst:

Nilesat is moeilijk te ontvangen. Sommige zenders ontvang je soms wel en soms niet. Andere meestal wel en soms niet. En andere doen het weer juist op een moment dat andere het niet doen. Tenminste, als je schotel eigenlijk te klein is zoals de mijne (70 cm).

Bedoel je dat je last hebt van het bovenstaande probleem?

Of bedoel je dat je soms Arabische zenders ontvangt, en een andere keer een heel ander aanbod? Nilesat staat op 7 west. Atlantic Bird 3 staat op 5 west en Atlantic Bird 2 op 8 west. De gemiddelde schotel heeft een 'openingshoek' van 2 graden... dus 'de buren' vang je ook wel op. En wie dan het sterkt binnenkomt die wint...

Of bedoel je: "ik probeer nilesat te ontvangen, maar ik krijg een heel andere ljistmn namelijk met zenders A B en C"? Als dat zo is kan je op lyngsat.com uitzoeken op welke satellieten die zenders staan en zo uitvinden of je meer naar links of rechts moet richten.

Maar Nilesat is een lastige jongen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen