Ga naar inhoud


speedtoch 716 conecten met een laptop


swa

Aanbevolen berichten

onlangs hebben ze een adsl modem komen instaleren op mijn home pc.

nu de vraag hoe kan ik nu mijn laptop ook laten werken op die modem

zodat ik elders in huis ook kan surfen .

moet de laptop voorzien zijn van iets zodat hij kan werken met de modem van mijn home pc.

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het modem ook een ingebouwde router heeft dan heb je misschien meerdere uitgangen op je modem. Als dat zo is dan kun je gewoon een kabeltje erin prikken en doorverbinden met je modem. Is het een router met 1 uitgang dan kun je met behulp van een hub extra uitgangen creeeren voor je laptop.

Is het alleen een modem dan kan je een router kopen en daar je pc's laptops op aansluiten. Je kan dan een router nemen waarmee je ook draadloos kunt internetten.

 

Als je niet weet of je een modem of modem/router hebt dan even hier vermelden wat het merk/type van het modem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de installateur heeft hem zo geconfigureerd dat hij is ingesteld op bridge zonder dhcp.

Dan ken je prikken wat je wilt maar je krijgt dan echt geen verbinding.

 

Misschien moet de topic starter even iets meer info geven over de configuratie van de 716.

Wie niet slim is ..... moet wat langer nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De speedtouch 716 heeft wireless lan waarmee je verbinding kan maken met een draadloze netwerkkaart. Je kunt er ook een extra utp kabel bij inpluggen.
Wat wil je precies weten?


inderdaad deze is voorzien van een router en kan werken met een draadloos net werk.
heb deze zien werken bij de instalateur die had toen ook een laptop bij zich.
als ik op mijn draadloos netwerk sta van de laptop wil hij deze speedtouch 716
niet vinden.
terwijl ik op de home pc ook een draadloos netwerk heb vind hij die wel.
heb het getest want heb mijn usb kabel waar de modem mee verbonden was aan de home pc verwijderd en mijn internet werkte gewoon verder.
hoe moet ik nu deze werkende krijgen.
alvast bedankt op jullie respons.
mvg swa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
De speedtouch 716 heeft wireless lan waarmee je verbinding kan maken met een draadloze netwerkkaart. Je kunt er ook een extra utp kabel bij inpluggen.
Wat wil je precies weten?


inderdaad deze is voorzien van een router en kan werken met een draadloos net werk.
heb deze zien werken bij de instalateur die had toen ook een laptop bij zich.
als ik op mijn draadloos netwerk sta van de laptop wil hij deze speedtouch 716
niet vinden.
terwijl ik op de home pc ook een draadloos netwerk heb vind hij die wel.
heb het getest want heb mijn usb kabel waar de modem mee verbonden was aan de home pc verwijderd en mijn internet werkte gewoon verder.
hoe moet ik nu deze werkende krijgen.
alvast bedankt op jullie respons.
mvg swa


zo nu werkt hij mijn draadloos netwerk.
telkens kreeg ik de melding dat er geen draadloos netwerkt was gevonden ook niet na de codes erin te zetten.
ben pas na 3 uur er achter gekomen na dat ik mijn hardware verwijderd heb en terug opgestart deze net werk kaart weer gevonden had en geinstaleerd heeft het dan wel werkte.
zo zie je maar dat er soms veel denkwerk bij te pas komt en dat windows al eens zijn kuren heeft.
mvg swa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...