Ga naar inhoud


Opnam software voor DM500 zonder ngrab o.i.d.


Gast

Aanbevolen berichten

Is het ook mogelijk om software op een dm500 te installeren en dan via een mount op een pc beelden op te nemen. Zodat je niet meer gebruik hoeft te maken van een brakke ngrab server die om de haverklap vast loopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem mijn programma's op op een NSLU2, die met CIFS gemount is. Dus als een PC met cifs gemount is moet dat ook werken.

 

 

Het image dat ik gebruik is Gemini 2.2 (geloof ik), eentje van FastLemmy.

 

Als je hierbij de harddisk van de PC mount als /mnt/hdd, kun je hierop programma's opnemen. In het timer menu, zal het "action item" DVR verschijnen in het menu (net zoals fdat op een DM7000 werkt). Als de harddisk op een andere manier is gemount, zal het "DVR" menu item niet verschijnen.

 

 

Ik kun nu zowel opnemen en afspelen vanaf mijn DM7000 en mijn DM500c. Dit zonder problemen.

 

Groeten,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is niet enkel een topic voor de kabel boxies

dit is idem op de sat versies van dreambox

 

lees de topic daarover in het dreambox subforum betreffende cifs en ngrab.

 

ik neem in ieder geval prima op de nslu2 op met mijn

dm 7000 s

dm 500 s

dm 500 c

 

je netwerk en je opname mount moeten goed worden geconfigureerd

in het geval van PC is vaker iets mis met de toegang (extra software firewall / udp / sp2 firewall uitzonderingen / trusted ip nummers /home edition XP )

 

cheers

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Ik zal NLSU2 proberen. Ik heb geen moeite met mounten van NFS onder linux. Het is meer dat ik wil opnemen als de dm700 zonder dat er software op de pc moet draaien.. want dit crasht steeds weer helaas. Jullie horen van mij wanneer ik het allemaal voor elkaar heb! dank jullie wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mp3's afspelen op mijn DM500. Hoe kan ik nu opnemen naar deze mount? Ik krijg als wel onder de knop info met de gele knop alle knoppen te zien van opnemen e.d. maar ik weet niet hoe ik deze moet selecteren met mijn dm500 afstandbediening. En in de timer kan ik niets vinden bij ngrab of switch dat hij moet opnemen naar de gedeelde netwerk share..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Boelie,

 

Hier had ik in het begin ook problemen mee, maar het blijkt dat als je de remote drive mount als /mnt/hdd (geloof ik, kijk anders eens in de release notes van de gemini images), er een extra actie verschijnt als je een timer aanmaakt.

 

Normaal is dat geloof ik "Switch" en "NGrab".

 

Als de remote drive echter op de goede plaats gemount is, komt de keuze "DVR" ook beschikbaar als timer actie. Kies deze, en de DM500 zal gaan opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij zelf geeft geen enkele informatie die bruikbaar is..

 

dus we moeten weer vragen:

welk image heb je op die dm 500c?

wat is de instelling bij mount via menu?

 

want afhankelijk van het image zijn er standaard mountpoints ingebakken.. die de movie map absoluut nodig heeft om te gaan werken met opnemen

 

een verkeerd gemounte dm kan wel afspelen maar niet opnemen

 

dus wederom lees de dreambox draadjes.

 

cheers

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voorelkaar. Mijn fout was dat ik niet mounte naar /mnt/hdd. Had hem naar /mnt gedaan. Toen was het klaar.

 

Ik ben maar noob in dit gebeuren normaal doet mij broertje dit maar loopt nu stage in het buitenland.. Maar goed heb ff gezocht in het forum en ben eruit gekomen. Heb wel een beetje aan de hint van Nist gehad.

 

Iiedereen bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...