Gast Geplaatst: 20 september 2001 Geplaatst: 20 september 2001 probeer het nog een keer kom er niet uit. mijn probleem is dat mijn phoenix niet herkend word door mk4.1 krijg de volgende melding: there was a problem connecting to your card port may in use ore settings are incorrect. nou weet ik zeker dat de poort goed staat nou de rest alle reacties zijn welkom. groetjes simionj
Gast Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Ben je zeker dat je kabel een direkte kabel of een nul-modem kabel?<BR>Ik heb dit probleem ook gehad omdat ik een nul-modem kabel gebruikte.
Gast Geplaatst: 21 september 2001 Geplaatst: 21 september 2001 Directe kabel 1:1, dus geen nulmodemkabel gebruiken. Probeer eens de comdelay in mk4.1 te verhogen.<P>Suc6
Gast Geplaatst: 23 september 2001 Geplaatst: 23 september 2001 alles klopt, werkt nog niet wie weet de oplossing?????? wanhopig
Gast Geplaatst: 24 september 2001 Geplaatst: 24 september 2001 kan je iets meer info geven over max 232.
Gast Geplaatst: 24 september 2001 Geplaatst: 24 september 2001 simon j<BR>Een max 232 is een ic dat de verbinding verzorgt tussen je com poort en het interface, dus de phoenix.<BR>Het ic zorgt ervoor dat de spannings niveau's van je compoort op een lager niveau word omgezet,en omgekeert van laag naar hoog,van de phoenix naar de compoort.<BR>Om het het in technische termen te zeggen, de phoenix werkt op TTL(5volt)niveau, en de pc op MOS (VAN 5-16 a 18volt)niveau.<BR>Dit ic is voor een paar gulden te koop bij een goede elektronica zaak, als hij kapot is word hij meestal gloeiend heet.<BR>Dit ic zit ook in de season interface, en gaat vaak kapot door een aard verschil tussen pc en interface, met een laptop meestal geen probleem.<BR>suc6 Sjaak
Duwgati Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Bij Beamer kun je een datasheet van de max 232 downloaden.<BR>Suk6<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 25 september 2001 Geplaatst: 25 september 2001 Let ff op je voedingsspanning! Zet die eerst maar eens op 12V en zorg dat je een voeding van 500mA of meer hebt. Ik had ook zo'n probleem, kon wel een Atmel proggen en geen GW
Gast Geplaatst: 30 september 2001 Geplaatst: 30 september 2001 deze melding heb ik ook gehad en het was simpel er zat geen kaartje in de phoenix<BR>en dan krijg je deze melding
Gast Geplaatst: 1 oktober 2001 Geplaatst: 1 oktober 2001 Hallo allemaal,<BR>Ik heb hetzelfde probleem met Phoenix + mk01.<BR>Steeds de foutmelding van de Compoort. Nadat ik de jumper anders zette ( in de smart mouse mode) werkt het perfect. Toch heb ik het idee dat dat niet de echte oplossing is.<BR>Hoe denken jullie hierover? Groetjes,atalanta
Gast Geplaatst: 7 oktober 2001 Geplaatst: 7 oktober 2001 we zijn nu een paar dagen verder, nog steeds niks. voeding is er een die er bij zat bij de aankoop neemaan dat die correct is.<BR>hoe kan ik nou controleren of die phoenix wel goed is??
Dr. Humax Geplaatst: 7 oktober 2001 Geplaatst: 7 oktober 2001 @ simon j<P>" hoe kan ik nou controleren of die phoenix wel goed is?? "<P>Lijkt me simpel. Gebruik het programma DF1 Cardmaster 2000 of Cardwizzard en een orginele Irdeto card(blauwe waaier of DF1 kaart) en als het programma hem inleest dan weet je dat je Phoenix goed is. <P>Ik heb er zelf ook een Maxim 232 ACPE chip erin gezet want de goedkope chip die erop zat werkte volgens mij niet 100%.(gelijk in een voetje gezet, mocht hij nog ooit eens stuk gaan) <BR>Een paar maanden later had ik toch opeens problemen met de phoenixprogrammer. Werd eerst niet herkent en dan weer wel, werd er gek van en na een paar dagen zag ik wat het probleem was. Waar de compoortkabel aan de phoenix word bevestigd waren aan de onderkant van de phoenix een aantal soldeerpunten los gegaan door langdurig gebruik. Heb hem van de phoenix afgehaald, nieuwe gehaald, erop gesoldeerd en de phoenix werkt na 8 maanden nog steeds 100%.
Gast Geplaatst: 13 oktober 2001 Geplaatst: 13 oktober 2001 ik ben er achter gekomen dat mijn phoenix het doet als ik een goldcard in doe werk hij dus wel op de goldcard staat een file van angel(seca) . wanhopig ik weet zeker dat de orginle card goed is groetjes simon j
Duwgati Geplaatst: 14 oktober 2001 Geplaatst: 14 oktober 2001 @Simon J,<BR>Controleer eens of je Com poort instellingen in de PC-properties wel het zelfde staan ingesteld als die in MKF. (My Computer, Properties, Hardware, Device Manager, Com ports).<P>En welke software gebruik je voor die GW?<P>Suk6<BR>Duwgati
Aanbevolen berichten