Ga naar inhoud

Web X TV via internet (op andere locatie)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi vGnp,

Normaal gesproken wel, echter bij ons op het werk zijn alle uitgaande poort mogelijk en 'open' middels NAT.

Bovendien kan ik, zodra het active X componente (Web-X-Tv) is gestart een telnet opzetten naar "telnet 82.197.X.X.fiber.tweak.nl:31344" ik krijg dan verbinding.

Het is echte een address probleem, het active X componentn (die VLC weer start) krijgt vanuit de webpagina door dat deze een connectie poging moet doen naar 192.168.5.50 (en dat is een lokaal prive IP address (van mijn thuisnetwerk) dat niet op het internet bestaat.

Op het werk gebruiken we een IP reeks 192.168.177.0/24

Ik zou dus graag 'desnoods' hardcoded ergens in een bestand op de dreambox knetterhard mijn externe WAN ip van thuis willen inzetten zodat het active X component het externe WAN ip adres van thuis krijgt doorgegeven om verbinding mee op te zetten.

Groetjes

Tukker Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:

Heb je het netwerkverkeer ook al even gedetailleerd gescreend met WireShark?

TCPView doet alleen endpoint listings.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Uiteraard geeft dreambox een intern ipnummer. Je kan dat nummer alleen bereiken als je via een vpn verbinding maakt met je thuisnetwerk. Dat is sowieso aan te bevelen. Het is niet echt veilig om je dreambox poort 80 rechtstreeks aan het internet te hangen. Aan de andere kant ik heb nog niet eerder van een inbraak op een dreambox gehoord. Ik gebruik openvpn dat is veilig en geen nummer problematiek. Het steamen van de volledige videostream is nogal lomp. Zelfs als jou uplink het aankan. Je netwerk van je bedrijf word er ook zwaar door belast. Dit zijn 4mbps mpeg2 steams. Mijnadvies is om naar het draadje over restreamen te kijken. Ook daarmee is je ipnummer probleem opgelost omdat je alleen met de restream server praat, en die zorg er voor dat hij via je externe ipadre kan praten. Maar dan moet je er inderdaad wat moeite voor doen.

Geplaatst:

Hoi vGnp,

Het is niet getraced met wireshark, ben benieuwd waar je precies naar op zoek bent. Denk dat de endpoint al duidelijk genoeg is waar het probleem zit. VLC krijgt het lokale ip address 'gevoed' vanuit een script.

Indien je verwacht dat er echts te halen is dan ben ik bereid om een trace proberen te maken. Welk IP filter zou je instellen? Mijn Externe WAN IP en het IP van de lokale dreambox?

Groetjes Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Geplaatst:
Origineel bericht van: kokf
Uiteraard geeft dreambox een intern ipnummer.

Zo logisch is dat niet voor mij hoor, elke plaatje, elk scriptje, alles werkt op de website. Het Web-X-Tv (zapstream heeft er volgens mij ook mee te maken) stukje op de website zou b.v. aan de browser kunnen zien welke URL de website draait. Ik gebruik liefst hiervoor gewoon DNS namen.

Je kan dat nummer alleen bereiken als je via een vpn verbinding maakt met je thuisnetwerk. Dat is sowieso aan te bevelen. Het is niet echt veilig om je dreambox poort 80 rechtstreeks aan het internet te hangen. Aan de andere kant ik heb nog niet eerder van een inbraak op een dreambox gehoord.

Inmiddels heb ik sinds 2003 2 dreamboxxen aan het internet hangen. allebei op poort 80, nog nimmer problemen gehad. Ja slechts 1 vriend die eens in de 6 maanden het leuk vindt om de Dreambox op een ander kanaal te zetten. Inderdaad, heb niet eens een wachtwoord ervoor om de web interface te bereiken. Maar goed, je geeft het zelf al aan, Dreambox is zo klein dat er zeer weinig wormen en of scripts erop gericht zijn.

Ik gebruik openvpn dat is veilig en geen nummer problematiek. Het steamen van de volledige videostream is nogal lomp. Zelfs als jou uplink het aankan. Je netwerk van je bedrijf word er ook zwaar door belast. Dit zijn 4mbps mpeg2 steams.

Zoals ik al eerder aangaf, omdat het gewoon zou moeten kunnen nu. Was overigens erg leuk om te zien dat de topicstarten dit in 2006 vroeg. Toen was dat natuurlijk veel on-logischer. Echter netwerken worden sneller etc. Om eerlijk te zijn, ik was afgelopen week in Mallorca en wilde eigenlijk toen al direct Web-X-Tv gebruiken. De download van het hotel was slechts 200 kB ... dus dat ging niet door. Maar binnen Nederland moet het lukken.

Mijnadvies is om naar het draadje over restreamen te kijken. Ook daarmee is je ipnummer probleem opgelost omdat je alleen met de restream server praat, en die zorg er voor dat hij via je externe ipadre kan praten. Maar dan moet je er inderdaad wat moeite voor doen.

Restreamen weer eens bekeken enkele maanden terug, vindt dat behoorlijk pak werk, als je mijn OneDutch bekijkt heb ik al eerder met restreaming gewerkt (4-5 jaar terug), dit om het op een PDA te kunnen zien. Echter tot nu toe ben ik nog niet tevreden, vaak extra app's en of server nodig voor het re-encoden etc etc. Ben overigens wel benieuwd naar welke thread jij refereerd, er zijn er namelijk meerdere.

Ik zou het graag nu eens gewoon net zo simpel als in het thuis netwerk op het WAN zien werken.

Groetjes Tukker Tom

Geplaatst:

Meest uitgebreide draad is Dreambox Re-Stream project!. Is ook gericht op pc's. Heeft veel mogelijkheden voor keuzes van streaming protocol, video- en audiocodes, bitrates etc.

Streamen naar iPhone richt zich uiteraard op de Iphone, met een nette interface voor een klein scherm. Werkt met enigma 1 en 2.

Streamen naar Android (obv streamen naar iPhone) is speciaal voor Android. Ik heb hier slechts een paar kleine wijzigingen aangebracht in de iphone steaming scripts om het met android te laten werken (en een keuze voor kbps toegevoegd). Zou dus ook moeten werken op enigma 1 en 2. Overigens werkt dit ook op een windows pc met een vlc-client, maar de instellingen zijn speciaal voor android.

Wel handig als je Ubuntu als server hebt draaien (geldt vooral voor iphone en android). Maar die heb je misschien met meerder DM boxen is een fileserver al gauw handig.

Ik heb in het android draadje ook een handmatig voorbeeld toegevoegd die je heel eenvoudig kan proberen (op de prompt) op een Ubuntu (of zelfs Windows) pc, dan kan je snel zien of het bevalt. Er zijn dan nog wat hobbeltjes te nemen, maar de instructies zijn al voor je bij elkaar gezocht.

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen