Ga naar inhoud

HDD defect, wie kan me helpen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Door een kortsluiting of oververhitting is er schade aan de pc ontstaan.

Dat is op zich niet het ergste ,een HDD is ook defect en daar staan persoonlijke dingen op die ik nog willen hebben.

De schijf wordt niet meer in een pc herkend en er is een chipje op het printplaatje verbrand.

Ik ben bang dat de HHD verloren is maar ik ga hier toch vragen of iemand de volgende HDD nog heeft of het printplaatje daarvan:

Schijf : Maxtor Diamond Max Plus 9 code 6Y120L0

Een 120GB IDE schijf van Maxtor dus.

De printplaat heeft als naam "Calypso III" wat onderop de printplaat staat.

Het plaatje zit met torkschroeven vast.

Kan iemand me helpen?

Alvast hartelijk dank!

Pino

Geplaatst:

Ik vrees voor het ergste, het is iets wat ons allemaal al is overkomen en wat ons leert hoe belangrijk het is om backups te maken van onze data.

Je zou een echte expert moeten zijn om het printplaatje te vervangen.

Geplaatst:

Als je een identieke schijf kan vinden met een goed printplaatje, dan is het verwisselen niet zo'n groot probleem. Echter het wil niet zeggen dat het foutloos werkt. In een chip op het printplaatje zijn wat gegevends opgeslagen m.b.t. bad sectors etc. Dus het kan zo zijn dat het niet helemaal foutloos werkt. Je hebt echter een redelijke kans dat je wat (alle?) data kan kopieren. Echter de schijf na kopieren wel weggooien! Hij is absoluut niet meer betrouwbaar!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Staat de MBR en de Partition table ook niet weggeschreven in het geheugen op de printplaat ?

Geplaatst:

Gisteren de printplaat omgezet van een identieke schijf die een SATA interface had.

De schijf ging wel draaien maar je hoorde de kop heen en weer slaan.

De HDD werd ook niet gezien.

Helaas dus maar we geven het niet op.

Geplaatst:

Als de oorspronkelijke schijf geen sata was, dan is het niet een identieke schijf!

Op zoek gaan naar exact dezelfde printplaat, met dezelfde interface!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Euuhhh als de kop van de HDD aan het heen en weer slaan is zal er weinig meer van de informatie op de hdd terecht komen vermoed ik.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

Ach als die kop wat heen en weer gaat door de verkeerde PCB, hoeft er niets "verloren" te zijn.

De kop zelf slaat gelukkig nergens tegen aan, alleen maar de arm van de kop... En die is sterk zat om dit te overleven...

Big fellow

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen