Ga naar inhoud

Afdruk probleem manual paper feed HP Laserjet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil op een laserjet 4000 de handmatige papierinvoer gebruiken. Sinds vandaag drukt dat ding mijn pagina op een kwart van een A4 af. Als of hij 4 pagina's op 1 A4 wil afdrukken. Wat hij overigens weer niet doet. Gebruik ik gewoon een invoer bak dan wordt wel de volle A4 afgedrukt.

Het lijkt me dus een vreemde instelling van de printer. Heb hem al uit en aan gezet maar dat helpt niet.

Iemand een idee?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

a-

printer

rechtermuistoets

voorkeursinstellingen

controleren of daar iemand wat gewijzigd heeft mbt standaard papier-formaat

b-

laad de driver er opnieuw op

-c

je normal dot heeft een gekke pagina stijl door een erreur smile.gif

cheers

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Printerinstellingen had ik al bekeken. Overal staat A4 in. Van ellende heb ik toen maar een andere printer op de gang geprobeerd. Een HP uit de 2300 serie. Precies hetzelfde probleem.

Ik heb ook al andere drivers geprobeerd.

Ik gebruik geen MS-Word. Het is een zelf geschreven applicatie in Delphi. Ik stuur alleen tekst naar de printer, geen stuurkarakters.

Waarom denkt de printer dat als het handmatige invoer is dat hij moet verkleinen?

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Zitten er van die schuifjes in de papierbak die aangeven wat voor een formaat papier er in de bak zit? (of misschien zitten deze ook op de handmatige invoer....)?

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ja. Er zitten schuifjes bij de handmatige invoer. Die moeten op A4 formaat. Ik druk namelijk acceptgiro vellen af. Die zijn wel A4 breed maar 30,5 cm lang. En dus passen ze niet in de gewone papierbakken.

Geplaatst:

Zit er geen mogelijkheid om een factory reset te doen op de printer? (Of wil je dit niet in verband met andere instellingen?)

Of, als je een windblows test pagina afdrukt, heb je dan hetzelfde probleem?

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Reset heb ik gedaan. Maakt niets uit. Ik ga nog eens met een andere printer proberen. Die acceptgiro's moet zsm de deur uit.

Geplaatst:

Dat idee van meer A4'tjes op een 1 blad had ik ook. Dus heb ik 2 bladzijden afgedrukt om te kijken of die dan op 1 pagina zouden komen. Maar dus niet.

Ondertussen heb ik voor een andere printer hier in het netwerk een driver geinstalleerd (een HP 2430) en dat werkt wel. Afdrukken op de HP 4000 gaat overigens nog steeds fout.

Hoewel ik het niet begrijp is m'n probleem dus voor een jaar opgelost.

Bedankt iedereen.

Geplaatst:

Ik wou dat ik zo alle troubles kon oplossen: werkt het niet, dan aan de kant met dat ding smile.gif

Heb je hem al eens direct aangestuurt met een word document op bijvoorbeeld een laptop (dus zonder netwerk te gebruiken?)

Geplaatst:

Nah, dat wordt weer lastig. Ik kan dat ding niet zomaar uit het netwerk halen. Daar worden de beheerders en de gebruikers (30 man) onrustig van grin.gif

Ik kan er ook niet mee naar de helpdesk. Het is hobby in de baas z'n tijd.

Geplaatst:

Zie boven. Ik heb een driver voor de andere printer geinstalleerd en toen ging het goed. Maar naar mijn idee zit het niet in de driver. Print ik, dan haalt de printer papier uit 1 van de laden en gaat het goed. Echter, acceptgiro's passen niet in een lade. Dus trek ik alle laden eruit en leg 1 A4'tje in de manual feed. Daar weet mijn driver dus helemaal niets van. Nu opnieuw afdrukken gaat fout. Papier wordt uit de manual feed gehaald en factor 4 verkleind.

Maar goed zoals ook gezegd. Voor mij is het probleem voor een jaar weer opgelost.

Geplaatst:
Citaat:
Nah, dat wordt weer lastig. Ik kan dat ding niet zomaar uit het netwerk halen. Daar worden de beheerders en de gebruikers (30 man) onrustig van

Geen probleem lijkt me, gewoon even parallel of usb kabel aanprikken en de netwerkkabel laten zitten dan gaat er niemand in je nek zitten te hijgen wink.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen