Ga naar inhoud


Help samsung dcb-9401r


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik heb een tv-home ontvanger van samsung en wel de dcb-9401r. Nu zitten hier 2 scart uitgangen op en mijn vraag is of ik deze decoder ook kan aansluiten met een verloopkabel die van scart naar component gaat op mijn AV reciever van pioneer (de 1015).

 

Ik heb m namelijk nu rechtstreeks via scart op mijn tv (samsung plasma 42" ps42d51) aangesloten omdat er op de av reciever geen scart zit.

maar ik ben niet tevreden over het beeld, heb vooral bij donkere beelden veel last dat het vlekkerig wordt.

 

ik zou de ontvanger dus het liefst via zo'n verloop van scart naar component willen aansluiten op mijn reciever en de reciever is dan met component aangesloten op mijn tv. Nu las ik ergens dat het apparaat (dcb 9401r) wel component moet ondersteunen via scart.

 

Wie weet heir meer over en kan bmij verder helpen?

 

Gr alan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik ook met dit 'probleem' geworsteld, de oplossing voor mij (van Samsung naar Pioneer plasma) was een converter met 'SCART' in , naar VGA uit. Deze zijn ook te krijgen van 'SCART' naar 'Component' (YUV). De converter gebruikt de RGB die de Samsung uitstuurd via SCART en zet deze om naar een VGA of Component signaal (afhankelijk van de gebruikte converter), Bij mij werd de beeld kwaliteit enorm verbeterd .

 

JS technologies:

http://www.js-technology.com/index.php?cPath=22&osCsid=9ac5ffc4bceb52b1d5110a7ac8930ced

 

je kunt ook een 'SCART Sync seperator' gebruiken, maar dan zul je even 2 audio

kabels op de SCART moeten solderen voor L & R geluid

 

CYP CSR-2200 SCART Sync Separator

 

http://www.cypltd.co.uk/presenter4.html

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

-Rene

 

p.s. Niet vergeten om de decoder op 'RGB + composiet' te zetten !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...