Ga naar inhoud


Firmware voor DSX6070/08A


HenkItaly

Aanbevolen berichten

Mijn DSX6073/03A heeft een hardwareprobleem dat ik probeer op te lossen. Nu heb ik van iemand hier in Italië een oude DSX6070/08A gekregen. Hierin zitten een losse ST20, een STi3520 en flashes van AMD. Weet iemand of er een firmware bestaat waarmee ik m.b.v. mijn smartcard ook naar Nederlandse zenders kan kijken. Dan heb ik in ieder geval weer NL TV. Het maakt me niet uit als de firmware niet echt mooi is of al oud. Als ik hem met mijn Oslink maar in deze box kan zetten en als ik maar Nederlandse TV kan kijken, als een tijdelijke oplossing.

 

Bedankt en groeten

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Johan,

 

Gisteravond heb ik alle kanalen ingelezen. Tijdens het zoeken zat de kaart er niet in, als ik hem er later instop zie ik niets. De software die er inzit is overigens spaans of portugees, niet Italiaans. En ik kan maar enkele lijnen van het menu kiezen. Maar goed, met dit ding hoopte ik eventueel snel een tijdelijke oplossing te vinden.

 

De link die je me geeft (bedankt) had ik ook gezien, maar geeft niet echt uitsluitsel. Volgens Italiaanse sites een decoder die vrij zeldzaam is.

 

Groeten,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk

 

Ik kwam nog wat tegen voor de 6070 decoder.

Het is me niet duidelijk of het voor de 6070/08a is of voor de 6070/16a

proggen van de firmware is op eigen risico.

Italiaans FW van MarcoZardi.

Alleen de FW. lege eeprom en een text file. (lees die eerst)

Zo te lezen zit er een seca2 fix in, dus je kaartje zou moeten werken als je de decoder een kanalenlijst laat scannen.

1090632-6070OF2_rev4.65_zardi.zip

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt om andere firmware in de decoder te schrijven. Op internet heb ik wat Italiaanse documenten gevonden en volgens deze moest ik Oslink 1.5c toepassen. Ik heb het geprobeerd met Oslink2.99aXL en 4.00 maar dat werkte niet. Althans, na het geven van command ENABLEPGM kon ik wel de firmware uitlezen (en vond dat er DSX6070/19A inzat) maar schrijven van de firmware lukte niet. Als ik Oslink 1.5c opstartte kreeg ik wat meldingen over ontbrekende drivers. Deze PC heeft Windows2000. Aangezien Oslink 1.5c voor zover ik weet voor Windows 98 gemaakt is, heb ik het daarna op een andere PC geprobeerd waar Windows ME op draait. En verhip, dat werkt. Ging allemaal prima en als er behoefte aan is kan ik de procedure zoals die voor mij werkte wel in een pdf documentje zetten en uploaden (net als Oslink 1.5c en de door mij gebruikte firmware). Johan45 heeft mij een firmware gestuurd (zie eerder in dit topic), maar ik ben zo eigenwijs geweest om een nieuwere te gebruiken die ik in Italië gevonden heb, 6070_HDL4.37Lite. Het menu lijkt qua opmaak erg op wat ik zie in mijn 6073 decoder met de Euromuis firmware. Bij inschakelen kwam hij op in het menu. Ik heb mijn CanalDigitaal smartcard erin gestopt en hem laten zoeken. Hij houdt de CanalDigitaal volgorde aan en als hij klaar is staat inderdaad netjes Ned1 op 1. Echter, als ik nu op OK druk om te gaan kijken, gebeurt er niks. Ik kan ook niet terug naar 'TV'. De kanalen staan als het goed is wel in de box nu, maar ik kan nog steeds niet kijken. Dat was ook al zo met de firmware die er origineel inzat, spaans of portugees, weet ik niet. Ik kan ook niet op alle regels van het menu komen. De enige menu opties waar ik in kan zijn 4, 5, 7, 8 en 9 waarbij 8 virtual cam is en 9 service menu. Regels 1, 2, 3 en 6 worden zwart weergegeven en ik kan er niet in. Waarom niet??? En wat kan de oorzaak zijn dat ik na het zoeken en installeren van de kanalen, nog niet kan kijken?

 

Groeten,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontbreekt mijn EEPROM ???

 

Deze decoder die ik kreeg is geen apparaat uit het normale circuit, maar is gebruikt voor wat evaluatie en heeft daarna jaren ongebruikt in een hoek gestaan. Hij komt op in het beperkte menu wat duidt op een lege EEPROM. Maar ook na het zoeken blijft hij zich gedragen alsof de EEPROM leeg is. Daarop vroeg ik me af of er ueberhaupt wel een EEPROM inzit... Heb het ding opengeschroefd en kan er geen vinden. Wel vlak bij de microprocessor een positie waar een 16 pins IC (SMD) met redelijk grove pitch past. Het positienummer zoals ik dat lees is 7510. Weet iemand of dit inderdaad de EEPROM positie is en welk type EEPROM er in deze decoder hoort?

 

Groeten en bedankt,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Marc voor je antwoord. Het is nog erger dan dat de EEPROM ontbreekt. De EEPROM heb ik na wat beter kijken toch gevonden. Hij zit verscholen onder de cardreader en het is type 24CT16W6. Wat echter ontbreekt is een van de flashes. Ik heb de datasheet van de flashes eens bekeken (AMD AM29F400BB -70EC) en zo'n IC is maar 512KB. Er zitten er maar twee in, en dat is net genoeg voor de firmware van 1M. Maar geen plek meer voor de kanalenlijst. De firmware lijkt op zich goed te werken, maar ik kan mijn kanalenlijst niet opslaan. Nu ik beter kijk op de print kan ik ook zien waar hij gezeten heeft. Het is de middelste van de drie. Ik weet niet of ik er ook een ST M29F400BB voor in de plaats kan zetten. Die moet compatibel zijn, maar ik weet niet of de firmware kijkt naar welk type flash erin zit. Hoe dan ook, ik ga proberen die derde flash er weer in te krijgen (lastig zat) en dan zal het wel werken (hoop ik).

 

Groeten,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de strong van ons kunnen er ook flasches ingebouwt worden en deze moeten wel van het juiste type zijn anders werkt het niet en bij de strong moeten we een (draad) brug maken om ook daadwerkelijk deze flash te kunnen gebruiken ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij doet het!

 

Gisteren heeft iemand die over een wat geavanceerdere soldeerbout beschikt dan de mijne er een derde flash ingesoldeerd, gelijk aan de twee die er al inzaten (AMD AM29F400BB -70EC). Thuis gekomen het ding weer laten zoeken met de CanalDigitaal card erin en nu kon ik wel de zenderlijst opslaan en kijken. De firmware die ik er al eerder had ingezet is DSX6070_HDL437lite. Vanwege plaatsgebrek (slechts 1MB geheugen) ondersteunt de firmware geen EPG. Ook kan ik geen teletekst zien maar het belangrijkste is dat er beeld en geluid zijn. De opmaak van de menu's lijkt erg op de Euromuis firmware. Ik heb de firmware in de bijlage toegevoegd.

 

Ook in de bijlage het programma Oslink 1.5C. Op internet heb ik wat Italiaanse documenten gevonden en volgens deze moest ik Oslink 1.5c toepassen. Ik heb het eerst nog geprobeerd met Oslink2.99aXL en 4.00 maar dat werkte niet. Althans, na het geven van command ENABLEPGM kon ik wel de firmware uitlezen (en vond dat er DSX6070/19A inzat) maar schrijven van de firmware lukte niet. Als ik Oslink 1.5c opstartte kreeg ik wat meldingen over ontbrekende drivers. Deze PC heeft Windows2000. Aangezien Oslink 1.5c voor zover ik weet voor Windows 98 gemaakt is, heb ik het daarna op een andere PC geprobeerd waar Windows ME op draait. Dat werkt.

 

Oslink 1.5C geeft biedt keuze uit 8 decoder typen:

DSX6071/6072

DSI185

BCT13

TS 1

DSX6070

TVN box

STB3100

DSX6170

 

De procedure die bij mij werkte is nu als volgt (grotendeels gelijk aan die met de recentere decoders):

 

1. Zorg dat de de decoder uit staat en verbind een seriele kabel tussen PC en decoder.

 

2. Start het programma Oslink 1.5C op.

 

3. Steek de Oslink in de decoder en verbindt hem via een parallelle kabel met de parallelle poort van je PC (in ECP mode).

 

4. Zet als laatste pas de spanning van de ontvanger aan, het display mag nu niet gaan branden, dus je ziet niets.

 

5. Je kiest decoder DSX6170 (dus niet DSX6070) en doet Read Signature. Als het goed is heb je nu verbinding en herkent hij de (AMD) flashes.

 

6. Nu pas kies je decoder type DSX6070. Als je met decoder type 6170 de firmware uitleest duurt het veel te lang en hij schrijft een bestand van 4MB en dat kan dus niet kloppen omdat de firmware maar 1MB groot is. Met de setting op 6070 schrijft hij maar 1MB. Klik op Flash in de werkbalk en klik op Read Firmware en sla dit op onder een naam naar keuze met extensie .bin.

 

7. Vervolgens klik je in werkbalk Flash op "Write Firmware" en je kiest de firmware die je wilt programmeren.

 

8. Klik op EEPROM in de werkbalk en kies 'Write EEPROM'. Je selecteert de lege EEPROM.

 

9. Zet de decoder uit met de aan-uitknop

 

10. Haal de Oslink uit het apparaat.

 

 

Als je nu de decoder aansluit en aanzet komt hij op in het beperkte menu omdat er nog geen kanalenlijst is opgeslagen.

 

Uiteraard is e.e.a. overgenomen van andere beschrijvingen voor de DSX6072 en aanverwante typen. Maar dit werkt voor mij en als een voorlopige oplossing kan ik hier even mee vooruit.

 

Groeten,

Henk

1096918-DSX6070_HDL437lite.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...