jur2 Geplaatst: 16 februari 2006 Geplaatst: 16 februari 2006 Ik wil namelijk 1 tuner (humax 5400) via de draaibare motor (sg2100) laten lopen en de andere tuner (ook humax) rechtstreeks naar de andere tuner laten lopen.. Kan dit zonder problemen..??? Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80 ps3 60 gb ps2 BC
Gast Geplaatst: 16 februari 2006 Geplaatst: 16 februari 2006 Ja, het kan. Maar als je met tuner 1 naar een andere satelliet gaat heeft tuner 2 waarschijnlijk niks meer te ontvangen. Je kan het gebruiken als je altijd naar zeg astra 1 en astra 2 kijkt, en alleen 'draait' in heel sporadische gevallen.
Gast Geplaatst: 16 februari 2006 Geplaatst: 16 februari 2006 Of zoals ik als je 2 tv's hebt, 1 in de living en 1 in de kamer. 's Avonds gaan we soms vanuit bed kijken in de kamer, dus de 2 tv's worden vrijwel nooit tegelijk gebruikt.
jur2 Geplaatst: 16 februari 2006 Auteur Geplaatst: 16 februari 2006 thx jongens....ben weer heel wat wijzer geworden Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80 ps3 60 gb ps2 BC
Gast Geplaatst: 16 februari 2006 Geplaatst: 16 februari 2006 Volgens mij is het zo dat als je allebei de LNB's op dezelfde satteliet uitricht (de zogenaamde nul-punt) dan kan je bij het draaien van de schotel op allebei de recievers dezelfde sateliet ontvangen en als je er een switch tussen doet dan kan je via allebei de recievers de motor draaien.
jur2 Geplaatst: 25 februari 2006 Auteur Geplaatst: 25 februari 2006 jongens heb de boel aangesloten maar het werkt dus niet..!!!! 1 uitgang via de motor doet het prima maar de andere uitgang van de lnb die rechtstreeks op de andere humax loopt die geeft geen enkel signaal...???snap er geen reet van keb inmiddels andere kabel op aangesloten en beide uitgangen van de lnb getest dus daar ligt het niet aan..?? wie weet raad..?? Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80 ps3 60 gb ps2 BC
Gast Geplaatst: 25 februari 2006 Geplaatst: 25 februari 2006 Lnb is o.k. motor is o.k. Heb je de receivers ook al een keer verwisseld dan kan je zien of het niet aan je coaxkabel ligt(draaien is niet noodzakelijk in dit geval)? Je moet inderdaad met receiver2 wel naar dezelfde sat kijken als receiver 1.
jur2 Geplaatst: 25 februari 2006 Auteur Geplaatst: 25 februari 2006 keb bijna alle combies gehad.. 1ste aansluiting van de twin naar de oude kabel naar de schotel met motor ertussen werkt. 2de aansluiting van de twin met (2x) nieuwe coax rechtstreeks naar de andere humax werkt niet..(totaal geen signaal) coax verwisseld (2x) twin aansluitingen verwisseld met de ene humax met de andere en steeds doet de kabel het niet van 1. en dat is de coax die ik al 2x verwisseld heb (beide nieuw gekocht dus het lijkt me sterk dat deze 2 nieuwe kabels niet goed zijn.) het gekke is dat hij het 2min effe heeft gedaan in het begin en daarna gaf hij aan dat hij naar de eutelsat 2w ging draaien en weg was het beeld...maar deze kan helemaal niet draaien omdat deze rechtstreeks op de humax zit zonder motor op de humax die rechtstreeks is aangesloten zitten wel de instellingen van motor gebruik maar ik weet niet hoe je deze moet opheffen..? Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80 ps3 60 gb ps2 BC
WPW Geplaatst: 25 februari 2006 Geplaatst: 25 februari 2006 Dan lijkt het toch dat de directe ontvanger ergens een instelling verkeerd heeft staan. Kan je die niet op de eerste met motor zetten en 'm laten draaien tot tie weer beeld heeft? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 25 februari 2006 Geplaatst: 25 februari 2006 Zorg inderdaad eerst totdat je weer beeld hebt op één van de ontvangers koppel deze dan los en plaats de andere.Dan moet je beeld hebben op deze als ie op dezelfde transponder en zender staat ingesteld.Ga de schotel niet verdraaien en hang ze dan eens beide aan de andere coax dan moet je namelijk ook beeld hebben als dat dan niet het geval is dan ligt het toch echt aan die coax(misschien dat één van de f-connectoren niet goed zit).
jur2 Geplaatst: 25 februari 2006 Auteur Geplaatst: 25 februari 2006 jongens thx voor de tips en heb inmiddels de boel draaiend (maar vraag me niet hoeveel ik heb lopen vloeken) keb de nieuwe coax via de motor laten lopen en de oude coax rechtstreeks naar de ander humax laten lopen (was eerst andersom en dat gaf geen beeld op de rechtstreekse verbinding)en doet alles het zoals het hoort..(maar blijft toch vreemd dat het eerder niet lukte) Ik denk dat 1 uitgang bedoelt is voor motor en de andere niet...anders zou ik het niet weten waarom het andrsom niet werkte...allemaal bedankt voor het meedenken... Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80 ps3 60 gb ps2 BC
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen