Ga naar inhoud

Internet via de satelliet vraag van iemand die er aan wil beginnen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,<P>We hebben nu al een paar jaar een analoge schotel en nu zat ik al een<BR>tijdje te wachten op internet via de satelliet. Nu wil ik het gaan<BR>proberen alleen ben ik bij twee dealers in de buurt geweest en de ene<BR>vond het erg tegen vallen en de andere zei dat alleen downloaden van<BR>grote bestanden mogelijk was en "surfen niet"<P>De eerste dealer had het er over dat hij soms 6 seconden moest wachten<BR>voordat hij een pagina binnen kreeg, zodra de pagina opgebouwt werd<BR>ging het wel snel maar het duurde even voordat hij begon met opbouwen.<BR>Nu gebruikte hij 12move als provider dus ik vermoed het probleem zit<BR>dat hij van zijn PC naar de proxy server een trage verbinding heeft.<BR>Hoe denken jullie hier over?<P>Zelf wil ik via XS4ALL, ISDN inbellen en dan via de satelliet<BR>bestanden downloaden. Het mooiste zou zijn als het via een Linux<BR>router/firewall kan gaan. Ik heb al een mailtje van de Leverancier<BR>gehad dat het via een SIEMENS kaart mogelijk is. Ik heb vandaag<BR>geprobeerd eens te kijken of de verbinding naar de proxyserver een<BR>beetje snel is en welke routers/switches traag zijn. Ik heb daarvoor<BR>het IPadres 194.177.32.171 gebruikt. Ik begreep dat dat een proxy<BR>server is, alleen ik kom er niet eens aantoe. Ik strand al<BR>vroegtijdig.<P>Mijn vraag is eigelijk wat zijn de ervaringen van internet via de<BR>satelliet, bij voorkeur ervaringen met Linux maar natuurlijk ook<BR>andere ervaringen. En kan het via XS4ALL?<P>Verder wat is een goede schotelkop en wat is een goede ontvanger?<P>Alvast bedankt!<P>CU<P>Roel Villerius

Geplaatst:

Hoi, der is hier ergens een FORUM voor smile.gif maar in het kort "Europeonline" via satelliet is ERGER dan een 14.4 modem smile.gif<P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Geplaatst:

Ik heb internet via de satteliet via Europeonline. Was altijd heel positief maar sinds het veranderen van de proxies is het HOPELOOS. <BR>Ik raad het je dan ook te sterkste af want snel is het zeker niet. Bij gewoon internetten, is ISDN sneller, staan de pagina's veel sneller op je scherm.<P>Bij downloaden ligt de snelheid tegenwoordig op +/- 30 kb/sec, beter dan ISDN maar lang niet de 512 of 1 MB/sec die ze je voorschotelen.<P>Kortom neem GEEN EOL.<P>Remy<P>------------------<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.