habibi Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 Ik heb momenteel een draaibaar systeem. Graag wil ik op een andere dvb-s tuner meerder satellieten ontvangen (astra 1, 2 en hotbird). Daarvoor lijkt het me nodig dat de 19-graden lnb precies in het midden zit, om bij draaien geen verlies te hebben. Ik heb een triax 78 cm en wil geen tweede schotel bijplaatsen en ik wil het draaibare bewaren. In een eerdere post heb ik al vernomen dat met triax 78 het geen probleem moet zijn om deze 3 sat's te ontvangen. Nu mijn vragen: Klopt mijn redenering dat de 19 graden lnb exact op de 0 positie van de schotel moet zitten om goed beeld te ontvangen bij draaien? Is de multiblock van triax geschikt om dit zo in te stellen als ik wil (dus niet zoals de afbeelding van triax alles iets uit het midden, maar zoals bij de afbeelding van viasat tri-sat beugel, met astra 1 op de 0)? Zo nee, zijn er alternatieve lnb houders voor min. 3 satellieten, die passen op een triax en waar ik dat zo naar wens kan instellen? Wie heeft de antwoorden? Erg bedankt en groeten, Jos Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Gast Geplaatst: 17 februari 2006 Geplaatst: 17 februari 2006 De "19 graden lnb" zal idd het beste signaal hebben in het hart vd schotel maar noodzakelijk is dit niet. Bij de (multi-) houders van Triax kunnen we geen lnb in het hart plaatsen. Er zijn wel universele houders die je rond de bestaande lnb kunt klemmen zodat de Astra2- en Hotbird-lnb`s er naast hangen. Dit is niet zo charmant maar het werkt wel. Een Triax 78cm. is prima.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen