Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<P>Ik draai al een tijdje met een JDM en Piccard, en dat werkt eigenlijk als een speer. Nou heb ik vandaag een Mastera II gekocht in Breda (jawel, sat4all dag), samen met een standaard GW kaartje, een Funcard en zo'n Funcard+.<P>Enfin, ik probeer met ***geen-reclame*** dezelfde viaccess files in een GW kaart te proppen, die ook op m'n piccard werken, en jawel: niet werken in m'n Nokia 9800s. ('unable to read smartcard')<P>Dus ik met m'n JDM de pic maar es verifieren, en jawel. in orde. Eeprom kan ik uiteraard niet daarmee testen.<P>Om het daarna maar helemaal simpel te houden, geprobeerd met ***geen-reclame*** mijn eigen piccard te herproggen met een werkende viaccess fileset. knars & kraak: weer niet werken.<P>JDM er weer aan, PIC verify: OK, eeprom eraf gesloopt, en eeprom geverified: OK.<P>Grmbl. Met de JDM de eeprom er NOG maar een keer in gefikt, you never know. Testen in ontvanger: weer 'smartcard unreadable'.<BR>PIC opnieuw met de JDM (note: die ZOU dus al goed moeten zijn volgens de verify optie in IcProg). In de ontvanger: BEELD. confused.gif" border="0 <P>Concluderend: ***geen-reclame*** in combinatie met de Mastera II werkt hier niet naar behoren, zo slecht zelfs dat ie m'n eigen piccard nieteens kan proggen.<P>De goede vraag is natuurlijk nu: doe ik wat fout, of ligt het aan iets anders ?<P>Zolang de Mastera II niet werkt met mijn huidige piccard, en geen werkend resultaat oplevert, hoef ik nieteens te beginnen met GW kaartjes (die allen dezelfde melding veroorzaken op m'n Nokia 9800s)<P>Alvast bedankt voor je reactie,

Geplaatst:

[update]:<BR>met ChipCat 2.3 @ 3.5 MHz Phoenix mode werken de standaard goldcards wel. confused.gif" border="0 <P>Mis ik iets, als het wel werkt met ChipCat en niet met ***geen-reclame*** ? (ja, eeprom is aangevinkt in cwriter. Overigens vraagt cwriter om em in 6 MHz mode te zetten, ipv 3.5...)

Geplaatst:

MII en ***geen-reclame*** werkt als een speer.<BR>Fun: PII in mode 4<BR>***geen-reclame***: aanvinken Eeprom (Links onderaan)<BR>load prog en data file (***geen-reclame*** load 1)<BR>load ex eeprom (***geen-reclame*** load ext eeprom)<BR>start prog (Write)<BR>Na loader PII in mode 0 !! (Phoenic 6 MC)<BR>Na laden Eeprom MII op 4<BR>Na laden prog ok.<P>In het geval GW lees voor mode 4 mode 2.<BR>Suc6

Geplaatst:

Sorry vergat te vermelden dat in geval van piccard 2 ook mode 2 moet worden gebruikt.<BR>Uiteraard in combinatie met mode 0 voor Eeprom.

Geplaatst:

Maar hoe kan het dat ik m'n piccard _niet_ succesvol kan proggen met MII+Cwriter (met alle eeprom vinkjes enzo), en dat _wel_ kan met m'n JDM confused.gif" border="0 <P>(op mode 0 overigens, want zoals ik hierboven al schreef gaan GWtjes _wel_ goed in mode 1 (3.5 MHz))<P>kortom, vaag. I won't rest until this works smile.gif" border="0<P>iig bedankt voor je reactie.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.