Ga naar inhoud

Bestanden niet benaderbaar maar wel via netwerk.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In xp kan ik via het netwerk mijn eigen bestanden (op mijn pc) benaderen.

In Linux kan ik op de de 2 andere pc's komen (zonder te mounten) en de bestanden

benaderen maar niet mijn eigen bestanden.

Is dit onmogelijk of is er een truuc, want dan hoef ik niets te mounten.

Nog wel zo makkelijk zou ik zo zeggen.

Een tweede vraag is, hoe krijg ik mijn netwerkprinter aan de gang (hangt aan mijn router)?

HG CC

(netwerk via router)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

wil je bestanden op le Linux box benaderen vanaf diezelfde box maar dan op een drive die niet gemount is ?

Dat is volgens mij niet mogelijk, maar je kan bijv. wel in fstab automount o.i.d. aanzetten zodat je niet steeds manueel moet mounten.

Een netwerk printer zou moeten werken (heb het zelf eens gedaan met een USR 8001 en Debian SID) maar ik weet niet meer precies hoe, en het hangt waarschijnlijk ook nog af van de printer en de router (en niet te vergeten de Distro, want met Debian Sarge lijkt het me ook niet te lukken).

Geplaatst:
Citaat:
wil je bestanden op le Linux box benaderen vanaf diezelfde box maar dan op een drive die niet gemount is ?
Dat is volgens mij niet mogelijk, maar je kan bijv. wel in fstab automount o.i.d. aanzetten zodat je niet steeds manueel moet mounten.

Een netwerk printer zou moeten werken (heb het zelf eens gedaan met een USR 8001 en Debian SID) maar ik weet niet meer precies hoe, en het hangt waarschijnlijk ook nog af van de printer en de router (en niet te vergeten de Distro, want met Debian Sarge lijkt het me ook niet te lukken).

met welk comando of hoe zet ik die automount aan ??

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen