Ga naar inhoud


Casema Smartcard activeren icm irdeto2 op DM500C


Gast Bosi

Aanbevolen berichten


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja hier draait het prima op een dbox2. Kaart zit in een mastera die aan een linuxserver hangt. Gaat als een zonnetje. Je kan het ook op een windows pc laten draaien. Of zoals eerder vermeld door een multicam in je dbox2 te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar aanleiding van de berichten op deze site ben ik begonnen met het Casema geschikt maken van mijn DM500C, maar halverwege loop ik toch vast als ik mij baseer op de verzamelde teksten van de diverse mailtjes. Kun je mij misschien wat verder op weg helpen. Onderstaand de tot nu toe door mij gevolgde werkwijze. Ik ben uiteraard begonnen met de aanschaf van een nieuwe TVD kaart.

 

1. Flashen van DM500C met Gemini 2.70

 

2. Via menu;

-blue-panel;

- 2 addons;

- download and install;

- cam;

Camd 3.824 installeren ( is dit wel de goede camd, zie verder in dit bericht ).

 

3. Via menu;

-blue-panel;

- 2 addons;

- download and install;

- cam;

- newcs_1.14 installeren.

 

4. Aanpassen van camd_3824 en weer geupload.

Hier loop ik vast, ik begrijp dit niet. Hoe krijg ik dit voor elkaar en wat moet ik nu precies aanpassen. Wordt misschien hiermee de configuratie van de TVD kaart bedoeld.

 

5. Kiezen van cam camd 3.824

Je geeft aan in je bericht om te kiezen voor Camd3.838/NewCS-1.14. Maar ik heb dan al geinstalleerd camd 3.824. Was de keuze onder pt. 2 van camd 3.824 fout en had ik camd 3.838a zoals vermeldt in het blue panel menu moeten installeren?

 

6. Meegestuurde bestandjes.

Je hebt bij een van je eerdere berichten wat configuratie bestandjes meegestuurd. Hoe krijg ik deze bestandjes in de DM500C geplaatst en wanneer gaan ze erin voor of na het installeren van NewCS-1.14 (punt 3)? Heb ik daar een hulpprogrammaatje bij nodig?

 

7. Het configureren van de Casema TVD-card.

Gebeurt dat zoals aangegeven op de bijgeleverde TVD folder of verloopt de configuratie op een andere manier.

 

Tot zover en alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb later toch de cam camd 3.838a - Complete gedownload. Vervolgens dan ook NewCS_1.14(bin). Vervolgens in cam-config Camd3 Config (04.02.06) gedownload. Nu moet je nog het bestand camd_838a met een hexeditor aanpassen. Mocht je die niet hebben dan vind je die wel met google. Daarna aanpassen van het bestand. Deze staat in de dir /var/bin/. Lees even dit draadje door dan moet het wel duidelijk worden waar je het bestand precies moet aanpassen. Je kan voor de aanpassing gebruik maken van het screenimage van camd_830.

 

tvhome

 

Hierna zou je dm500c het weer moeten doen. Zoals in het draadje hierboven vermeld staat dat je een half uur moet wachten dat hoeft volgens mij niet voor casema want de kaart is nl. al geactiveerd.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bij je bericht het bestand 1091539-dm500c-2_70-irdeto2-camd-newcs.zip gevoegd. Ik begrijp dat je deze bestanden nodig hebt om een DM500C met een originele Casema TVD smartcard werkend te krijgen. Ik zit me suf te piekeren hoe ik de aangegeven file camd_838a met de juiste data aangepast krijg. Via Google kan ik niets hierover vinden. Wie het wel weet mag het zeggen. Ik neem aan dat als ik jouw bestandjes in mijn DM500C weet te prutsen dat ik dan in 1 keer klaar ben. Of heb ik het verkeerd? Mocht ik het bij het goede eind hebben, hoe krijg ik deze bestandjes in de DM500C gestopt. Kun je dat s.v.p. uitleggen? Ik weet niet of datgene wat ik aan je vraag verboden is. N.m.m. zit ik niet in de fout omdat ik een officiele TVD kaart gebruik en deze niet bewerk. Ik pruts toch alleen in mijn DM500C met andere dan de originele firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste download Gemini 2.70 voor dm500 en zet die op jou dreambox. Vervolgens even goed dit draadje doorlezen.

 

Het aanpassen van camd838a moet met een zogenaamde hexeditor. En de plaatsen waar je het bestand moet aanpassen wordt vermeld in het draadje van tvhome (zie url hierboven).

 

Als je met google zoekt naar hexeditor kom je vast wel iets tegen.

 

En ja je gebruikt een andere firmware dan de originele firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Art Work,

 

Kortweg gezegd moet je het volgende doen:

 

1. Flash Gemini 2.70

2. Via Bleu Panel NewCS_1.14 installeren

3. Via Bleu Panel Camd838a installeren (momenteel de laatste versie)

4. Unzip 1091539-dm500c-2_70-irdeto2-camd-newcs.zip ergens op je harde schijf

5. Gebruik DCC (http://www.bernyr.de/) om daarmee de structuur zoals die in de zip zit 1 op 1 over te zetten naar de DM500C (gebruik ftp gedeelte).

6. Reboot de Dreambox (decodering staat nu nog op Common Interface).

7. Stel in de Blue panel de decodcering om naar Camd838a/NewCS1.14.

8. Nog een reboot als laatste test. Decodering moet op Camd838a/NewCS1.14 blijven staan.

9. Nu hoef je alleen nog te laten zoeken naar de zenders (via setup). Daarvoor heb je zeer waarschijnlijk een aangepaste cables.xml (/var/etc/cables.xml) nodig ivm met andere frequesties etc. Nodige versies kun je in een van de andere berichten wellicht vinden.

10. Klaar.

 

Dat wat je zegt over een aanpassing van camd_838a is mij niet helemaal duidelijk. Heb ik in ieder geval nog nooit gedaan en bij mij werkt het al een aantal maandan zonder enig probleem (TVHome extra abbonement).

 

Succes,

 

Anagorec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu moet ik ook heel eerlijk bekennen dat ik dat ook niet helemaal begrijp maar heb de volgorde aangehouden die in het andere draadje stond en daar wordt dan ook specifiek op gewezen dat dat wel moet gebeuren. Maar volgens mij kan dat idd ook achterwege gelaten worden als jij zegt dat je dat niet gedaan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik een al een tijdje bezig met het installeren van mijn DM500C met mijn net aangeschafte orgineele Casema kaart maar ik krijg geen beeld op NED 1 NED 2 enz. (alleen sbs6 net5 enz.)

 

Ik heb het bovenstaande in deze tread allemaal geprobeerd (met gemini 2.70 en diverse cam's) maar zonder goed resultaat.

 

Stel ik begin op nieuw.

 

1. Flash dreambox DM500C met Gemini 2.90

2. Blue panel install (Camd3.869 - Complete)

3. Blue panel install (NewCS 1.16)

4. Blue panel install (Camd3 Configfile)

5. stel cam3.869/NewCS in blue panel in en geef een reset

6. Scan naar zenders (ik vind 209 services)

 

Als dit alles gedaan is dan werken dus alleen zoals aangegeven de free channels en ook een uur op NED 2 laten staan werkt het niet. Wie kan mij aangeven wat ik moet doen om het wel werkend te krijgen.

Moet ik een andere cam (CCcam1.1.1 bijv.) gebruiken of iets aanpassen met hexeditor (wat ik ook geprobeerd met diverse cam's).

 

Please advise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de nieuwste versie Casemakaart waarvan de previewperiode inmiddels is verlopen. Op een Samsung-ontvanger doet deze kaart het zonder problemen. Op een Dreambox 500C is hij niet aan de praat te krijgen, met geen enkele emulator, gepatched of niet, in combibatie met newcs of niet. Een (oudere versie) Casemakaart van kennissen werkt daarentegen op de 500C zonder problemen. Is er iemand die de nieuwste versie Casemakaart op de 500C wel werkbaar heeft gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor de goede orde, je schrijft dat je preview periode is afgelopen, en daar na heb je hem in een orginele ontvanger gedaan, daar heeft hij een eerste activatie update gehad en gaf beeld. nu doe je dat zelfde kaartje in je dm500 en word deze niet herkend?

 

als je met telnet je dm500 benaarderd wat zegt hij dan bijv. met newcs, en camd3?

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Citaat:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb de nieuwste versie Casemakaart waarvan de previewperiode inmiddels is verlopen. Op een Samsung-ontvanger doet deze kaart het zonder problemen. Op een Dreambox 500C is hij niet aan de praat te krijgen, met geen enkele emulator, gepatched of niet, in combibatie met newcs of niet. Een (oudere versie) Casemakaart van kennissen werkt daarentegen op de 500C zonder problemen. Is er iemand die de nieuwste versie Casemakaart op de 500C wel werkbaar heeft gekregen?

Heb hetzelfde probleem (gehad)
'Oude' kaart liep uit de preview - dm500 ging op zwart. Cas*ma besloot mij een nieuwe decoder+kaart te sturen; Nieuwe kaart werkte prima in de samsung maar absoluut niet icm dm500. In mijn 'volmaakte onschuld' heb ik de 'oude' kaart met filmpakket geactiveerd; deze werkt weer prima met newcs/dm500. Op de 'nieuwe' kaart heb ik heb ik het basispakket geactiveerd. Deze werkt alleen in de samsung.
Ik heb toch zo'n flauw vermoeden dat Cas*ma iets gewijzigd heeft in de kaarten.

Heb jij je probleem al opgelost?
Is er iemand die een 'nieuwe' cas*ma kaart aan de gang heeft icm newcs ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij met geen enkele EMU(-combinatie) gelukt de nieuwste versie Casema-kaart op de Dreambox 500C aan de praat te krijgen. Een oude versie Casema-kaart werkt daarentegen wel. Het ziet er dus inderdaad naar uit, dat er aan de kaartjes iets is veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...