Gast Geplaatst: 4 oktober 2001 Geplaatst: 4 oktober 2001 ik heb windows xp geinstaleerd en nu kan ik ic prog 1.04 niet meer draaien ???<BR>Weet iemand hoe dit komt , heeft iemand oplossingen ?<BR>Daarvoor draaide ik op windows 98<P>groeten
Dr. Humax Geplaatst: 4 oktober 2001 Geplaatst: 4 oktober 2001 Dit tekst bestand had ik ergens van een topic gekopieerd. Hoop dat je hieraan wat hebt.<P>ICProg onder nieuwe WINDOWS XP confirmed working! Please read how.<BR>--------------------------------------------------------------------------------<BR> <BR>Even ter info:<P>ICProg 1.04 werkt standaard niet onder de nieuwe Windows versie XP. Huidige versie is XP RC1 (Build 2505), kortweg de eerste kandidaat.<P>Ook de NT-driver werkt niet. Toch is het mogelijk 1.04 te gebruiken. Je moet dan met de rechtermuistoets op Properties klikken. Ga vervolgens naar het tabblad Compatibility en selecteer "Run this program in compatibility mode for Windows 95".<P>In IC-prog 1.04 moet je dan vervolgens aangeven bij de hardware dat de interface op Windows API moet draaien.<P>Het is maar even dat jullie het weten i.v.m. dit soort vragen met de nieuwe Windowsversie, die in oktober in de winkel zal liggen.<P>Groetjes,<P>Al (The Viewer).<BR> <BR>Je kunt ook XP in een NT compatible mode zetten.<BR>Dan kun je wel de NT driver gebruiker. Dit is de oplossing van programmers die via de parallelle poort werken omdat hier geen API voor is.
Gast Geplaatst: 4 oktober 2001 Geplaatst: 4 oktober 2001 Ik heb geen probleem met ICprog 1.04a onder windows XP build 2600.<BR>Zorg ervoor dat je de NT driver ICprog.sys in de directory van IC prog hebt staan en zet de Hardware Setting op Windows ASPI. <BR>Wedden dat dit POSITIEF werkt<P>Groeten
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Georges, <P>wil best wedden, maar zou deze keer liever verliezen...<P>Ik heb een JDM programmer met icprog104 onder windows XP (final build) in zowel 98 als 95 compatibility mode geprobeerd met 'use windows api' geselecteerd.<BR>Dit resulteert vooralsnog in 'een failed to verify' bij het proggen van de 16f876 met de 902 hexfile van 'fx'.<P>Moet ik verder nog op bepaalde instellingen letten? Icprog werkte met de JDM bij mij altijd zonder verdere wijzigingen.<P>Ook lijkt het programmeren van een 16f876 nog langzamer te gaan dan onder win98.<P>Heb dus de priority in elk maar op realtime gezet.<P><BR>Wie weet raad?<BR>Alvast dank<P>Curious<p>[ 05-10-2001: Message edited by: Curious ]
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 hallo georges , waar vind ik die ICprog.sys voor windows nt ???<P>Groeten <P>dank voor de antwoorden
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Ok! <BR>icprog+jdm+pic2 is nu ook gelukt in win95 modus. <P>Verschil met de eerste keren: alle programmas dicht en alleen icprog open.<P>Het blijft erg langzaam in die compatibiliteits modus, dus hopelijk zien we snel een win xp variant van icprog.<P>Nu kan ik eindelijk win98 van mijn schijf wissen.
Gast Geplaatst: 5 oktober 2001 Geplaatst: 5 oktober 2001 Voor Alte2<P>Open Icprog en klik op help daar vind je het adres waar je alles te weten kunt komen betreffende ICprog,<BR>Kijk onder downloads en haal de windows NT drivers op plaats die in dezelfde directory waarin ook ICPROG staat.<BR>Tevens is op die site versie 1.04a(beta) van ICprog te downloaden en die werkt bij mij voortreffelijk.<BR>succes
Aanbevolen berichten