Ga naar inhoud


infrarood oog t.b.v. afstandsbediening topfield 4000 pvr defect ??


paardengek

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Bij een kennis staat een topfield 4000 pvr, waar de afstandsbediening weigert. Na diverse nieuwe batterijen te hebben geplaatst, heb ik gister een andere ( nieuwe ) afstandsbediening gekocht, maar op deze afstandsbediening reageert de topfield ook niet op. Op de menu knopjes op de voorkant van het apparaat reageert de topfield wel vlekkeloos. Ik ga er aan denken dat het infrarood oog defect is geraakt.

Ook heb ik een poging gedaan om andere firmware in de topfield te pompen, maar dat gaat niet aangezien de topfield op een fta radio zender moet staan. In mijn optiek zo ook kunnen dat de firmware op één of andere manier corrupt is geraakt.

 

Mijn vraag is:

Wie heeft dit ook gehad en wat was de eventuele reparatie kosten ( zonder namen/winkeliers/bedrijven te noemen, mag wel via pm.) Of is dit inderdaad een firmware probleem, wat relatief gemakkelijk opgelost kan worden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Al lijkt er een hardwareprobleem te zijn zou ik toch even nieuwe firmware en een reset proberen. Daarvoor hoeft hij echt niet op een fta-radio te staan. Gewoon (in het menu) de software-update kiezen (en hopen dat de frequentie goed staat) en daarna geduldig wachten aangezien de Topfield soms pas na zo`n 20 minuten begint met firmware downloaden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...