Gast Geplaatst: 10 oktober 2001 Geplaatst: 10 oktober 2001 Onder win98 werkte mn mastercrd met chipcat23 perfect. Nu ik win2000 gebruik krijg ik een ¨setcomm state function failed(win error code:87)¨ Iemand een ideetje?
Gast Geplaatst: 12 oktober 2001 Geplaatst: 12 oktober 2001 Join the club. Exact hetzelfde probleem...<BR>***geen-reclame*** 1.75 werkt wel prima tenminste dat gevoel bekruipt me: de PIC is na beschrijving nog steeds gevuld met 0000 terwijl de EEPROM wel gevuld is. Van al die programmeer software ziet Carwriter 1.75 wel professioneel uit. Maar ja voor mij is het ook een zoektocht...
Duwgati Geplaatst: 12 oktober 2001 Geplaatst: 12 oktober 2001 @Satwilly<BR>Klopt, onder W98 werk je met Chipcat in 3.58Mhz mode. Voor W2K moet je Chipcat configureren op 6Mhz mode. <BR>Als je geluk hebt werkt het daarna, als je pech hebt krijg je de mededeling "Loader doesn't work".<BR>Dan zit er nog maar 1 ding op en dat is overschakelen naar ***geen-reclame***.<P>@Buizer<BR>Hoezo de PIC nog steeds gevuld met 00 na beschrijven?<BR>Zou je dat eens kunnen uitleggen hoe je dat bedoelt, c.q. wat je precies hebt gedaan. Want als je PIC met 00 gevuld is zul je zeker geen beeld hebben.<P>Er zitten wel wat haken en ogen aan het gebruik van ***geen-reclame***, maar dat vind je alemaal terug op mijn homepage.<P>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 @Duwgati,<P>Ik hou het maar even bij ***geen-reclame*** 1.75 (via jou site gedownload) omdat Chipcat genoemd probleem geeft. Krijg trouwens veel vragen hoe ik aan 1.75 kom omdat ***geen-reclame*** 1.7 gangbaarder is.<P>PIC en EEPROM files laden in ***geen-reclame*** gaat goed. Dan proggen, lijkt ook goed te gaan. Lampjes branden, balk loopt etc. Wanneer ik het ga uitlezen staan er allemaal 0000. Opgemerkt moet worden dat het switchen van mode 2 naar mode 0 lastig gaat, 0 is niet altijd beschikbaar, moet ´rond circelen´ totdat mode 0 verschijnt (???, MasterA II defect?). <P>Ik heb je site en uitleg goed gelezen! Ik neem aan dat de modi waar ***geen-reclame*** naar vraagt ook overeenkomen met de modi op de programmer MasterA II.<P>EEPROM wordt geprogd, PIC niet. Ik vraag me dus af of het ligt aan de MasterA II. <P>Ik heb Chipcat gebruikt maar geeft het probleem wat bovenaan is omschreven (W2000 probleem? of moet ik nu naar 6 Mhz overschakelen wat elders op dit board staat?). <P>Gold*Card140 lukt maar niet om te connecten... (programma gaat steeds over in "Running in demo mode")<P>Kent iemand dit probleem trouwens? Is dit weer aan W2000 toe te schrijven?<P>Je zou haast zeggen gebruik je wel de juist COM poort, maar dat lijkt me echt wel omdat de EEPROM wel lukt!<P>gr<BR>Buizer
Duwgati Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 @Buizer,<BR>Oke, aangezien goldprog niet kan connecten op de aangegeven Com poort, lijkt me je laatste veronderstelling niet eens zo heel ver gezocht. Misschien een com-poort conflict met een ander device.<BR>Weet je zeker dat de com poort die je gebruikt ook echt door geen enkel ander programma wordt gebruikt? <P>En als dat zo is, controleer dan eens de instellingen van je com poort.<BR>(My Computer -> Properties -> Hardware -> Device Manager -> Ports (COM & LPT) -> Communications Port (COM...) -> Port Settings). Wat staan daar voor instellingen voor de com poort die jij gebruikt?<P>Probeer het anders eens op een andere com poort. Goldprog laat snel genoeg zien of je poort beschikbaar is en of hij de programmer herkent.<P>En het schakelen van mode 6 naar 0 gaat hier bij mij ook heel regelmatig mis. Komt ook vaak inmode 1 terecht. Maar de programmer werkt verder als een speer, dus ik denk dat die 2 problemen los van elkaar staan.<P>Ben benieuwd<BR>Duwati
Gast Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 @Duwgati,<BR>Had toch al eerder contact via andere uitgezette vraag over hetzelfde probleem..?<P>In ieder geval ik gebruik:<BR>W2000<BR>***geen-reclame*** 1.75<BR>ChipCat (heeft bovengenoemd probleem, ik zal het op 6 Mhz proberen!)<BR>Hex files geladen (PIC en EEPROM)<BR>Proggen: balk loopt. je denkt ha, zo weer buizen<BR>Maar beeld geeft zwart beeld (nog geen roet) en na lezen card staat alles op 0000. De MasterA II heeft bij mij wel kleine ´problemen´ als ***geen-reclame*** vraagt op mode '0' te zetten. Deze mode is niet altijd selecteerbaar en ik moet dan ook af en toe rondjes draaien (na zes komt 1 ipv mode 0).<BR>Ik heb toch een vermoeden dat de MasterA stuk is. Of kan dit niet (als EEprom wel te schrijven is)?<P>Heel graag help, want het probleem gaat maar niet de wereld uit.<P>gr<BR>Buizer
Duwgati Geplaatst: 16 oktober 2001 Geplaatst: 16 oktober 2001 @Buizer,<BR>Je moest 's weten hoeveel email ik hier dagelijks beantwoord. En dan ook nog op enkele forums aktief. Dan vergeet je wel eens wie de vragensteller was bij een bepaald probleem. Dus ik weet dat ik over dit onderwerp al vaker heb geschreven, maar aan wie allemaal .... <BR>Enfin, naar je probleem:<BR>Je schrijft dat je ***geen-reclame*** gebruikt maar dat de beschreven problemen zich voordoen met Chipcat. Heb je nou ***geen-reclame*** wel of niet geprobeerd?<BR>Bye<BR>Duwgati
Gast Geplaatst: 17 oktober 2001 Geplaatst: 17 oktober 2001 @Duwgati,<P>De com poort settings zijn: Intel 82371AB/EB PCI to ISA bridge (ISA mode), 9600, 8 ,n,1,n. Driver 5.0.2183.1 Working properly…<P>De compoort zit op een Sony Vaio notebook met quickconnector. Aansturing is via een controller (specifieke driver van Sony voor geinstalleerd).<P>De hoop op ***geen-reclame*** was ook een beetje gevallen omdat met al die programma’s de instellingen die je kan maken vrij beperkt zijn. IC-Prog daarentegen absoluut niet. De status was: ***geen-reclame*** kan de EEPROM beschrijven, PIC niet. Na inzetten van IC-Prog en behoorlijk wat instellingen heb ik met de programma de PIC beschreven. De combinatie PIC (IC-PROG) en EEPROM (***geen-reclame***) is momenteel EUREKA!<P>IC-PROG moet ik wel de volgende instellingen maken:<BR>- Windows API (Direct I/O werkt niet, lampje van MasterA II gaat in geen geval flikkeren)<BR>- JDM programmer (ik neem aan dat dit de juiste instelling is?)<BR>- Erasing a device + programming a device AAN<BR>- Enable NT/2000 driver<BR>- Disable Vcc control for JDM and disable Make all outputs high (Combi) (als je dit namelijk aan werkt het niet meer en kan je de machine rebooten!!)<BR>- En belangrijkste Enable Verify during programming. (het lijkt wel alsof de programmer schrijft, adem haalt door te verifyen en opnieuw weer een sterke stroompiek kan leveren om de volgende schrijf actie te doen??) Deze optie uit: dan werkt het gebeuren gewoon niet!<P>De compoort wordt toch als zeer verdacht aangemerkt in combinatie met W2000 en de bridge die er tussen zit. Wie-o-wie heeft dit probleem ook gehad, ik kan me niet anders voorstellen dat het aan deze combinatie ligt!<P>Graag jullie ervaringen delen en natuurlijk liefst met aanwijzingen of oplossingen komen. De combinatie ***geen-reclame***/IC-Prog werkt maar is niet ideaal.<P>Gr.<BR>Buizer
Duwgati Geplaatst: 18 oktober 2001 Geplaatst: 18 oktober 2001 @Buizer<BR>Mooi dat het gelukt is. Da's tenminste iets, al is het dan via omwegen.<P>Op veel notebooks is de seriële poort anders geconfigureerd dan op een desktop. Vooral programmers die geen externe voeding gebruiken (zoals de JDM programmer bijv.) hebben daar last van. Veel notebooks geven nl. geen spanning via de seriële poort zoals de desktops dus wel doen.<BR>Wat er verder nog voor 'verrassingen' in een notebook compoort te vinden zijn weet ik zo ook niet, maar het zou me inderdaad niet verbazen als ze er zijn.<BR>Ben benieuwd of er nog meer reakties op komen.<P>Bye<BR>Duwgati
Aanbevolen berichten