Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond iedereen, met de goldprog II (gold 140 software)ben ik volop bezig geweest gw-kaarten te proggen en dat lukt tot op heden uitstekend. Het enigste wat me niet lukt/duidelijk is:als je Multimac II (waarvan ik dus geen gebr.aanwijzing heb ook)opstart en daarmee wilt gaan werken zijn er enkele dingen die ik niet begrijp en/of goed doe! 1e:voor bijv Ta* word aangegeven :ident 00 OC waar moet dat dan ergens staan of ingevoerd worden? in het linkse veld staan maar genoeg idents maar dat zijn allemaal 6 cijfers/letters (00,00,00 of E5,7D,3A bijv)<BR>Dan kun je in het rechtse veld de Keys aanpassen (OC en OD en OE key moet je dan aanpassen geloof ik begrepen te hebben maar daar zouden telkes 8 groepen van 2 cijfers/letters moeten komen, maar ik kan er maar 7 van invullen! Zit ik nu ergens geheel verkeerd te kijken of heb ik in het geheel verkeerde programma?<BR>Het klinkt nogal *gemakkelijk* maar ben er toch al paar dagen mee a/h stoeien en kom er als beginnende leek niet echt uit. Is er eventueel iemand die omschrijving heeft voor dat multimac II verhaal of een url waar meer over te lezen valt? Tot nu toe niets meer gevonden dan de omschrijving om de eeprom en pic te proggen.<P>Alvast bedankt voor diegene(n) die er hun tijd aan willen besteden om deze LEEK uit het diepe te willen redden rolleyes.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

Ik begrijp hieruit dat dat programmeren met gold140 geen probleem is maar het editten van je keys wel. Gebruik hiervoor Picbined of Secanix etc. Een goed site om alles een beetje beter te begrijpen en te leren is Duwgati. Als je hier <A HREF="http://satpages.da.ru/" TARGET=_blank>http://satpages.da.ru/</A> eens een kijkje neemt, je kan er de software downloaden en en zelfs de complete site downloaden bij Downloads/Deze Site en dan op je gemak offline alles doornemen. Als je dan nog vragen hebt kan je ze altijd nog hier stellen. cool.gif" border="0 <P>Multimac II; was dat niet uit de tijd van D2mac kaartjes? laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Dr Humax hartelijk dank voor je reply, picbined(software) had ik gisteren ook al gedownload maar ben daar nog niet goed uitgekomen hoe ik die *in contact kan laden treden* met mijn goldprog II via de com I. Maar je ik moet eerlijk bekennen met die uitgebreide omschrijving die erbij gedownload is heb ik nog niet alles goed doorgelezen, was nogal laat geworden vannacht. Secanix moet ik eens op gaan zoeken en uitproberen.<P>Groetjes, moet helaas het weekend werken dus er zal nog niet zoveel van komen maar als ik er uit ben gekomen zal ik het zeker even op het board melden!<P> smile.gif" border="0laugh.gif" border="0smile.gif" border="0laugh.gif" border="0wink.gif" border="0

Geplaatst:

@ 4tover<P>Even voor de duidelijkheid, met Picbined bewerk je de Eeprom.hex(keys updaten) en daarna save je hem. Dan start je programma Gold140 en laad je Eeprom en Pic en in die volgorde schrijf je het ook naar de kaart. Dus Picbined is alleen een editor. Misschien begrijp je het zo beter. Hoor nog wel of het gelukt is. Suc6 cool.gif" border="0

Geplaatst:

Dr Humax ik begin steeds weer meer bomen door het bos te zien! Ik probeer zoveel mogelijk eerst te lezen (vandaar dat ik nu pas antwoord geef, zat al bij philipsforum tot het begin van dit jaar terug te kijken, wil namelijk veel leren, maar soms zie je niet duidelijk wat er bedoeld word als je te diep gaat zitten nadenken, de opl. blijkt vaak makkelijker te vinden te zijn dan je denkt.) Nogmaals hartelijk dank voor je reply en ik zal het zeker laten weten of het wel/niet gelukt is, maar zoals gezegd mijn vrije tijd is weer over deze week, moet weer voor de centjes zorgen tot maandagavond dus tot dan.<P>Groetjes 4tover (en als men denkt wat is dat nu voor domme naam: ik ben al beetje ouwe l.. van over de 40) smile.gif" border="0tongue.gif" border="0wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.