Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleempje met een MR6000 VDO autoradio met klapscherm.

Zodra de radio aangezet wordt speelt hij perfect echter na een 2-3 minuten valt het geluid weg. Nader onder zoek wijst uit dat de spanningverdeler TA8260 AH nogal warm wordt. Is dat normaal ? Ik heb alle solderingen nagelopen en vernieuwd, koelpasta vernieuwd en gekeken of er goed kontakt gemaakt wordt met het koellichaam. Blijkbaar is alles in ieder geval goed gesoldeerd en bevestigd. Na deze handelingen duurt het nu ongeveer een minuut of 5 en dan valt het geluid weer uit. Koellichaam is goed warm. Af laten koelen en opnieuw proberen, hetzelfde resultaat.

Is zo op eerste indruk de TA8260AH nog goed? Of zit het probleem ergens anders.

De kontakt aansluitingen in de auto zijn goed want als ik er een andere radio op aansluit blijft deze gewoon goed werken. Zelfs na een uur nog.

Wie weet raad ?

Koekje erbij ????

Geplaatst:

ta8260 is een eindtrap ,

als deze warm wordt en uitvalt heb je waarschijnelijk :

-defecte eindtrap

-speakersluiting

je kan dit het beste testen door de speakers na te meten met een ohmmeter.

alle speakers moeten ca 4 ohm meten.

nog belangrijker , tussen een van de speaker draden en massa mag je geen lage weerstand hebben.

ook kan je testen of de radio zonder speakers warm wordt.

zo ja eindtrap defect.

het kan zijn dat een andere radio wel werkt als dat een low power (ca 7-15w) radio is. er is vaak namelijk een speaker sluiting naar massa. bij low power radio's ligt intern de speaker massa ook aan massa en maakt dat dus niet uit. bij high power radio's wordt de speaker massa ook voor signaal gebruikt , deze hebben dus een probleem hiermee.

grtx, arnold

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen