Gast Geplaatst: 11 oktober 2001 Geplaatst: 11 oktober 2001 Hi,<P>Het programmeren met ***geen-reclame*** 1.75 W2K lijkt op zich goed te gaan, maar de PIC wordt niet beschreven. De EEPROM wordt wel weggezet. Wat gaat er toch fout met als resultaat in de PIC alleen maar 0000??<P>Alvast bedankt voor de tip.
Gast Geplaatst: 11 oktober 2001 Geplaatst: 11 oktober 2001 Ik vergat nog te zeggen: na schrijven lijkt het of alles goed is gegaan. Ga ik echter lezen van kaart dan verschijnen die zeros<BR>....
Gast Geplaatst: 11 oktober 2001 Geplaatst: 11 oktober 2001 niet alles is vanzelfsprekend: MasterA II en goldcard
Gast Geplaatst: 20 oktober 2001 Geplaatst: 20 oktober 2001 Na wat puzzelen, geloof ik dat je probeert te zeggen dat je met een mastera2 en ***geen-reclame*** een goldcard wilt programmeren, maar dat je pic leeg (lijkt) te blijven.<P>Misschien is het je opgevallen maar er wordt een loader geschreven (als het goed is gebruik je daarvoor stand 2) en die loader komt in de pic terecht.<P>Als je de eeprom programmeert (stand 0 of 1) en dit gaat wel goed, is het zeer onwaarschijnlijk dat daarna bij het programmeren van de pic (weer in stand 2) de pic leeg blijft, tenslotte schreef 'ie de loader wel goed.<P>Hoe constateer je overigens dat je pic leeg blijft? lees je hem terug uit? Als je dat doet is het handig om even te kijken of je bij het programmeren de code-protectie niet aan hebt staan, want als die aanstaat krijg je de data nooit meer de pic, alleen door het te overschrijven met een nieuwe.<P>Persoonlijk gok ik er op dat de code protectie jouw 'probleem' is, wat dus geen écht probleem is.
Gast Geplaatst: 22 oktober 2001 Geplaatst: 22 oktober 2001 @babylon,<P>Dank je voor je response. Eigenlijk is het probleem op een gegeven moment verplaatst naar de post W2000 van satwilly. Hier staat de hele story.<P>Het lijkt een com-poort en W2000 probleem te zijn. De loader/PIC wordt met een rotgang beschreven en is hierna leeg. IC-PROG lijkt het beste programma te zijn omdat die niet alleen directe I/O, maar ook API heeft. De PIC kan ik nu beschrijven en dat gaat niet zo snel als met ChipCat of ***geen-reclame***. Als ik het uitlees dan staat alles in. De EEPROM lukt met dit programma nog niet. Maar ik heb het vermoeden dat ik eerst de PIC met een loader moet laden (hoe zit die hex eruit?) en dan de EEPROM. Doe het op dit moment op de manier zoals Duwgati dat beschreven heeft op z'n site.<P>Ik ben zeer benieuwd of je na het lezen via dat andere forum jij oplossingen hebt. By the way. ChipCat kwam ik achter dat die soms 1 of 2 hex getallen kan wegschrijven maar dat is dan ook alles. De EEPROM gaat via ChipCat of ***geen-reclame*** wel goed. Misschien is er nog een ander programma dat ook via de API werkt.<P>Ik wacht op response van anderen...<P>gr<BR>Buizer<P>(ik denk dat ik dit issue even onder een nieuwe kop ga plaatsen zodat daar de discussie verder kan worden gevoerd)
Aanbevolen berichten