Ga naar inhoud


Skystar 2 Switch 22 khz probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, een tijdje geleden heb ik een skystar 2 kaart gekocht nieuwste model 2.6D, deze werkt op zich nu goed. Alleen heb ik al vanaf het begin een eigenaardig probleem ik zal het proberen uit te leggen.

 

Als ik bijv progdvb opstart en ik kijk naar een kanaal boven de 11700 transponder dus de hoge band werkt het prima, switch ik naar een andere kanaal die ook op de hoge band is werkt het prima, zover geen probleem, nu ik switch naar een kanaal die lager als de 11700 ligt valt het signaal weg en ontvang ik geen kanalen op de lage band. Als ik progdvb afsluit en ik open als eerst een kanaal op de lage band werkt het perfect ga ik naar een ander kanaal perfect, switch ik naar hoger perfect beeld en geluid maar switch ik dan weer terug dan helaas geen lage band kanalen alleen weer de hogen dus een vreemd probleem.

 

Nu heb ik veel gelezen en denk ik dat het een 22 khz probleem is hij switcht niet goed denk ik. Nu kan het de kaart coil zijn verbrand maar dan mag ie geen signaal meer uitzenden dus dit lijkt me sterk de kaart ziet er goed uit niets verbrands te zien, en het is de 2.6D dus dit lijkt me niet het probleem.

 

Nu vermoed ik dat de LNB het probleem is, deze lnb was er al voor de skystar 2 en is van een onbekend merk dat door polsat is geleverd dus een origniele lnb van polsat voor hun systeem zou dit het probleem zijn?

 

alvast bedankt en help me aub

 

Gegroet,

 

Richards74

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Richard74. Het coil probleem geloof ik ook niet in zoals je het beschrijft.

Ik denk dat je moet proberen om te testen of de SS2 de 22KHz op de lijn laat staan, of dat de LNB niet terug schakeld. De 22KHz toon is met een goede digitale voltmeter met een wisselspanningsbereik van 2V goed te meten. Test wel even of de meter geen last heeft van de gelijkstroom op de coax. De goedkope wisselspanningsmeters hebben vaak geen goede DC ontkoppeling en kunnen dus geen gesuperponeerde wisselspanning meten. Neem in dat geval even een gewone condensator van ergens tussen de 100nF en 1uF in serie op zodat deze de gelijkspanning blokkeerd. Met een goede meter zul je een wisselspanning meten tussen de 300 en 600mV. Het gaat hierbij niet zo zeer om de waarde als om het verschil tussen de afstemming op een lage of hoge band transponder. Er zijn ook satfinders, zoals de Digisat's die een indicatie voor de 22KHz hebben, als je er zo een hebt of kunt lenen is dat nog gemakkelijker. meten met een scoop is natuurlijk nog mooier. Daarmee kun je eventueel ook zien of de 13 - 19V gelijkspanning misschien rimpel heeft met een vreemde vorm waar de LNB een 22Khz signaal in ziet. Zo schrijvende lijkt dit laatste mij helemaal niet onmogelijk. Is je PC goed geaard? Als hij zijn aarde via de coax van een geaard schotelsysteem haalt kan er een behoorlijk "vies" signaal over de mantel van de coax staan. Is dit hetzelfde probleem dat je al eerder in de topic "Progdvb en s2emu" aankaartte ?

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dit is hetzelfde probleem als toen met s2emu, alleen nu ben ik er dus achter dat het niet de s2emu is maar het verschil tussen hogen en lage band transponders. de emu zelf werkt prima. ja ik denk dat de pc goed geaard is en vies signaal over de coax , ik heb geen flauw idee. ik ben in ieder geval blij om te horen dat het niet de coil is, want dan mag ie dus geen hoge band pakken, ik denk dat ik gewoon een nieuwe lnb ga kopen voor die 10 euro hoef ik het ook niet te laten. aangezien die lnb mij het meest logische lijkt, of hoe moet ik het nakijken van die geaarde schotelsysteem?

 

richards74

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PC op een geaard stopcontact aangesloten zit zal de aarde geen probleem zijn. Waar ik op doelde is de kans dat, als de PC niet geaard is en de buitenmantel van de coax maakt contact met de mast, wat bij een DiSEqC motor bijna altijd het gaval is, de PC geaard kan worden via de mast als deze b.v. aan een balkonreling gevestigd is, of als de mast zelf geaard is i.v.m. bliksembeveiliging. In dat geval zullen dan die signalen die naar aarde afgevoerd worden via de mantel van de coax gaan lopen en deze kunnen dan een stoorsignaal bij de LNB en/of aan de LNB ingang van de ontvanger veroorzaken. Bij een goed geaarde PC of een coax die alleen naar een kunststof LNB loopt, misschien nog via in isolerende behuizing gepakte DiSEqC switches, zal dit allemaal geen probleem zijn.

We horen wel van je of de nieuwe LNB geholpen heeft.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...