Ga naar inhoud

Kan iemand mij de beste HDTV receiver adviseren??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand welke HDTV receiver het beste is op dit moment.

Met CI slot. voor mijn canaal digitaal kaart.

Geplaatst:

Er is op dit moment geen enkele goede HD ontvanger, ze mankeren wel wat, ik zou nog wat afwachten dat het echt doorbreekt.

Je moet opletten dat zo'n ontvanger HDMI uitgang heeft dat HDCP ondersteunt.

En je moet een LCD of plasma hebben die dat ook heeft, er zijn al heel wat plasma en LCD verkocht die geen HDCP hebben ( je kunt weer opnieuw gaan kopen ) wie weet komt er over een jaar weer iets anders uit.

Geplaatst:

Inderdaad denk ik dat je eerst een HD-ready TV moet kopen.

Die is namenlijk het duurst van de hele opzet.

Voor testuitslagen kan je het beste op duitse forums kijken.

Daar werken al heel wat mensen met hdtv-ontvangers.

Persoonlijk denk ik wel dat hdtv de nieuwe norm wordt.

In tegenstelling wat we mee maakte met andere vernieuwingen zoals CD en Video staan de neuzen van de grote jongens nu allemaal de zelfde kant op.

Maar ja over 20 jaar weten we het zeker.

Geplaatst:

Als je met een snelle HTPC werkt zou je dit kunnen overwegen: Klik

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

@ george

Ik zou maar nog wachten met het kopen van plasma of LCD want er zijn bijna geen HD ready Tv's met de echte HD resolutie van 1920 x 1080, dat is pas HDTV.

Je haalt met zo'n HDTV niet alles uit de kast voor wat het bedoeld is, zolang er mensen zijn die zulke TV's kopen dan zal het lang duren voordat deze 1920 x 1080 HDTV's verschijnen voor een redelijke prijs.

Geplaatst:

Voor HDTV moet je bij de kabel zijn. Satelliet is aflopende zaak.

Geplaatst:

Als je kabel hebt dan heb je inderdaad wel HDTV nodig om nog wat scherpte te hebben.

Trouwens, je hebt niet een huidige HDTV decoder nodig maar een MPEG4 decoder zoals die van Pace die staat op de site van het HDTV platform. Namelijk volgens de huidige normen passen er niet genoeg HDTV zenders op een transponder als je niet MPEG4 decodeert. Heel veel huidige HDTV ontvangers kunnen dit niet aan.

Geplaatst:

Nee, Tarantino heeft gelijk. We zetten weer sprieten op het dak voor digitenne en wie geen kabel kan krijgen, die heeft alleeen Ned 1/2/3. Jammer joh, tja vroeger was dat beter, toen kon je half Europa ontvangen. Maareh, satelliet, ja dat is achterhaald he....:-) al die scherpe beelden...daar kreeg je alleen maar hoofdpijn van!

50-100 Euro per maand aan een corporate consultant bedrijf betalen om een beetje TV te kunnen zien, dat is de toekomst voor de huishoudens! (Die vaak oplopende schulden hebben en nauwelijks weten hoe ze de touwtjes aan elkaar moeten knopen)

En lang leve de blikseminslag met de terugkeer van de antennes op het dak!

Geplaatst:

Trouwens; Qualy TV schijnt wel een mooie HDTV receiver te hebben die ook een heel mooi beeld geeft met MPEG2. Er is ook een hardwaretest van op het internet.

Enige probleem is dat-ie geen MPEG4 aankan, en als HDTV doorzet dan zullen de meeste daarin uitzenden want anders is het te duur en dan heb je dus niet zoveel aan je Quali. Pace heeft er wel 1 die MPEG4 aankan.

Geplaatst:

als die quali hd ontv maar ook ook niet zon gigantysche bagger ontvanger is als de eerste hd ontvanger want daar zijn erg veel problememen mee

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Wij hebben vanmorgen de nieuwste HDTV HUMAX receiver uitgeprobeerd ( rechtstreeks uit Duitsland )op een Sony 40" inch LCD HDTV met HDMI aansluiting.

We ontvangen met een originele Premiere kaart nu 3 kanalen in full HDTV dus met MPEG4 chip.b.v Discovery en Filmkanaal en Voetbalkanaal

Eerste indrukken heel goed , we kunnen het vergelijken met een PC met ingebouwde Skystar 2 kaart die op de Astra demo HDTV kanalen staat.

De PC is iets trager in snelle beeldwisselingen door zijn softwarematige omzetting .

Voorlopig worden de Premiere kaarten dus Abo,s alleen in Duitsland uigeleverd en zijn die kanalen dus voor ons in Nederland niet zo interessant.

De verwachtingen zijn in het voorjaar dat o.a. Essent Home (kabel dus ) met Samsung HDTV receiver kastjes komt met een Nederlands pakket waaronder WK voetbal .

Ontvangst via de schotel lijkt dan behoorlijk achter te lopen wat Nederlandse zenders betreft of Canaal Digitaal moet met wat komen.

We zulleen van de week nog even goed de Humax testen en laat dat op dit Forum dan even weten.

Groeten Pathfinder Makkum

Geplaatst:

volgens de eerste testen van CW viel de HDCI2000 al tegen, ze weten nog niet of het in hun webwinkel wordt opgenomen.

eind volgende week is er meer duidelijkheid.

Geplaatst:

We zulleen van de week nog even goed de Humax testen en laat dat op dit Forum dan even weten.

dat zou heel leuk zijn we horen het wel

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Vandaag nog even een Duitse voetbalwedstrijd gezien op Premiere in HDTV MPEG4

Als je dan dat met HDMI op een HDTV LCD TV ziet en dan tegelijk uit dezelfde Humax HDTV receiver met een gewone scart ook op een HDTV LCD Tv daarnaast in gewone kwaliteit is wel een heel groot verschil !

Ik weet dus niet hoe ze de Humax testen maar de praktijk zal het moeten bewijzen en dan zie je pas de verschillen.

Valt me wel op dat sommige critici ook op dit forum zonder ooit ook maar HDTV via de Satelliet in MPEG4 gezien te hebben met de hardwarematige Humax receiver nu al hun oordeel vellen, dat dat ding matig is.

Ik ben zelf heel kritisch wat beeldkwaliteit betreft en tot nu toe was de gewone Satelliet uitzendingen het beste en de nieuwe Kabel digitaal kastjes ronduit matig.

Eerste indrukken Humax receiver dus wat beeldkwaliteit bereft erg goed.

En nu eindelijk een hele groot sprong vooruit na tientallen jaren oude zooi.

Nadeel tot nu toe bij hele snelle beeldwisselingen (Voetbal ! )enigzins traag

Ik denk dat dat het probleem is wat met snellere LCD of Plasma,s tv,s ook in de toekomst waarschijnlijk steeds beter wordt maar alle MPEG coderingen is compressie dus ook altijd iets trager dan analoog TV.

Testen gaat dus door en laat het jullie weten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen