Ga naar inhoud

Blokvorming bij Ned 1,2, & 3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Sinds maanden kijk ik weer eens naar de nederlandse zenders vanwege de olympische spelen. (Ik woon in het buitenland)

Wat mij opviel bij Ned2 , en later ook bij Ned 1 & 3 is dat elke paar minuten een deel van het beeld gedurende een tiende deel van een seconde gestoord word bij een blokvorming in een deel van het beeld. Het geluid is normaal. Daar ik eerst dacht dat het misschien te maken had met de beelden vanuit Turijn heb ik de andere zenders ook bekeken. Het viel mij op dat dit problem allen bij de publieke omroepen Ned 1, 2 % 3 optreedt. Bij de commerciele zenders treden deze problemen (RTL 4&5, SBS6, NET5 etc) niet op.

Ook bij BVN treed het probleem ook niet op zo ik vermoed dat het een problem is van de SECA2 codering en de Matrix CAM

Heeft iemand dezelfde problemen met deze blokvorming. Ik heb een Echostar DVR7000 receiver met een Matrix Reborn CAM en een originele Canal+ NL (Seca2) kaart.

Groeten

Gerard

Geplaatst:

Ik heb een draaibare schotel van 120cm met autofocus. Het signaal is perfect. Het moet met de codering of zo te maken hebben. Ik kan me echter ook voorstellen dat de combinatie, CAM, kaart en receiver problemen kunnen geven, echter hier vindt ik het vreemd dat de andere nederlandse zenders normal werken

Geplaatst:

heb je de draad over de aston 1.03 gelezen .

die cam valt uit en hikt .

canaal digitaal heeft nieuwe update gedaan ,kan er mee te maken hebben omdat ned 1 2 3 .nu ook in het tv Vlaanderen pakket zitten .

heb even gekeken of ik hem zo kon vinden dat draadje ,maar helaas je zal zelf even moeten zoeken.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Hallo

Ik heb vandaag een beetje getest met de CAM. Als ik de Matrix Reborn 3.10 vervang door de ASTON 1.05 is de blokvorming verdwenen. Dus waarschijnlijk is Matrix Reborn niet geheel compatible met de nieuwe protokolle op de transponder op van Ned 1,2 en 3. Ook met de Matrix Reloaded 1.18 treed deze blokvorming niet op.

Daarna heb ik mijn Matrix Reborn geflashed met de Neo 4.01 software. Ook hier treed weer het problem met de blokvorming op. Heel vreemd :-(

Kan iemand dezelfde problemen simuleren??

Kan mij iemand een verklaring geven voor dit verschijnsel??

Mvg

Gérard

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen