TEUNISSEN76 Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 bestaan er satelliet satellietontvangers met vast geheugen voor opname , of ontvangers met een harde schijf met een cash geheugen zodat je kan opnemen zonder tijd verlies vanuit stilstand (dus de harde schijf staat nog stil).? ik heb mijn ontvangenr bijna dag en nacht aan , en om dan eeuwig de harde schijf te laten draaien vind ik zonde cq. iets te hoorbaar(zeker als hij ouder wordt).
Bigfoot Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 lijkt me lastig. Je zou misschien de Dreambox zo kunnen programmeren dat ie naar de USB stick opneemt. Maar ik neem aan dat jij wilt dat ie dan gelijk naar de harddisk overschakelt als de USB stick vol loopt. Zijn die paar seconden dat je evt. te laat inschaktelt zo essentieel dan?
TEUNISSEN76 Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Geplaatst: 21 februari 2006 ja zeker. het mooiste zou het zijn als er ontvangers waren met een altijd werkend vast geheugen voor het geval je iets wildt terug zien . bijv 256 Mb, en eventueel aangevold met een harddisk voor gewone of langere opnames
Gast Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 Twee megabyte per seconde is best een aardige schatting. Als het starten van een disk 10 seconden duurt is dat 20 MB. Best te doen. Als de harddisk loopt kan het RAM ook op disk geschreven worden. Jammer dat de ontvangers zo'n klein RAM-geheugen hebben. Voordeel van RAM is dat met een harddisk die uitgeschakeld is het gemiddelde programma toch gewoon kan gaan schrijven; die data komt dan in RAM, totdat het op de harddisk gezet moet worden. Voor het aanmaken van de file moet de harddisk waarschijnlijk wel draaien. Als de software de file aanmaakt op 0 bytes, de file opent om te schrijven, en de disk stopt, en dan wacht tot iemand wil gaan opnemen, zal de opname vanzelf in RAM lopen. De harddisk start hopelijk ook meteen. Misschien dat zo - met bestaande hardware - de situatie al verbetert. Misschien directe start met een programma met lage bit rate, en een directe start met een gat en dan een doorlopende opname als de bitrate te hoog is.
rtificial Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 Tja, natuurlijk zijn die er, of eigenlijk, de meeste waarschijnlijk wel. Je kan harde schijven kopen die bestaan uit flash geheugen, direct beschikbaar, en zonder bewegende delen, dus geluidloos, maar daar mag je een flinke schep geld voor meebrengen als je over een omvang van minimaal 40 GB gaat praten. DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC
Bigfoot Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 Citaat: Twee megabyte per seconde is best een aardige schatting. Als het starten van een disk 10 seconden duurt is dat 20 MB. Best te doen. Als de harddisk loopt kan het RAM ook op disk geschreven worden. Jammer dat de ontvangers zo'n klein RAM-geheugen hebben. Voordeel van RAM is dat met een harddisk die uitgeschakeld is het gemiddelde programma toch gewoon kan gaan schrijven; die data komt dan in RAM, totdat het op de harddisk gezet moet worden. . In geval van de Dreambox zou je niet het flashgeheugen willen gebruiken maar een externe USB flashstick of SD kaart. Op het moment dat je een paar seconden terug wilt spoelen moet de harddisk al gelijk opstarten om het vervolg op te nemen. Al met al behoorlijk complex! Daarbij is timeshiften al een stuk complexer bij gecodeerde opnamen. Overigens is dit idee ook al besproken (min of meer) in dit topic over de Sky UK aanpassingen gerichten tegen cardsharers!
TEUNISSEN76 Geplaatst: 21 februari 2006 Auteur Geplaatst: 21 februari 2006 ik heb wel eens een harddisk geplaatst met een flash geheugen , maar dit gaf geheel geen verschil....of moet dat dan ook softwarematig aangepast worden. ik heb een topfield 4000 met de enige stabiele sftware die er id (van 2003?)
rtificial Geplaatst: 21 februari 2006 Geplaatst: 21 februari 2006 Ik doelde op een flash-disk, dus zeg maar een CF-kaartje met IDE-aansluiting, of een heleboel kaartjes bij elkaar zeg maar ;-) maar reken even mee, 1GB CF = 50 euro, 40 GB = 2000 euro? beetje kostbaar voor een harddisk ;-) DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC
Bigfoot Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Ik zou in dit geval gewoon voor een stille 5400rpm harddisk gaan. En alleen aanhouden als je ook echt kijkt, dat is toch geen 24uur per dag?
Big fellow Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Het nadeel van een flash oplossing is dat de flash geheugens gelimiteerd zijn in het aantal schrijf/wis pogingen. Ze houden het lang genoueg uit voor gebruik in een camera/mp3 speler, maar als je ze gaat gebruiken als vervanging voor een HD dan kunnen ze wel eens snel gaan overlijden.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Zelf een ontvanger aanpassen gaat dus ook niet lukken. Maar met 32 of 64 MB extra RAM kan een fabrikant wel een 'instant start' functie toevoegen. Hopen dat iemand dat doet. RAM is goedkoop genoeg voor zo'n mooie feature.
Unetwork Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Hebben jullie wel eens aan de processor gedacht, die moet het wel allemaal in de flash weg schrijven, dan nog een ander probleem, USB in de dreambox is 1,2 versie en dus geen versie 2. Ik weet niet hoeveel MB/S je moet weg schrijven maar het is heel wat. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Standaard TV zender is rond de 4Mbps (megabit), dus pakweg 400kB/s, ofwel 0.4 MB/s (megabyte). Zou dus best moeten kunnen op USB1 (12Mbps).
Unetwork Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Als je er vanuit gaat dat hij de zelfde resolutie weer wegschrijft wel. Helaas is er wel een aantal achtergrond processen op dit moment, kijk maar niet als je dan ook nog time shift gaat gebruiken. Een IDE standaard is voor dit, nog steeds, beter volgens mij. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Hen een topfield 5000pvr met 160Gb harde schijf. Neem programma's op van ned.1 tot talpa,maar als ik ze na een paar weken of 2 maanden wil bekijken,loopt het beeld vast.Eerst dacht ik dat het aan de harde schijf lag,maar met programma's uit het buitenland niet aan de hand. Heb de laatste software erin gezet,maar niets helpt. Wie heeft of had hetzelfde en heeft daar een oplossing voor. Ik laat dezelfde kaart van C+ in de module zitten (aston) ,dus daar kan het niet aan liggen. Henk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen