Gast Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Je benadert nu alles vanuit een windows kijk hoek... Zoals anderen al opmerkten.... Linux werkt anders... de benadering is anders... Onder linux "dacht" ik windows, bij wijze van spreken... Ik ben gewoon begonnen met dual boot... windows en linux naast elkaar, en ben alsmaar meer verslaafd geraakt aan linux en wil niet meer anders... Als ik ergens problemen mee (kan) heb(ben) dan is het wel windows.... Buren die mij bij een computer roepen omdat iets het niet doen...Een map die ik niet kan verwijderen omdat ergens nog iets in het register hangt. Als iets onder linux niet werkt, dan is het ook duidelijk waarom het niet werkt.... Probeer langzaam om te schakelen.... Snel lukt je echt niet... om bovengenoemde redenen... rome is immers ook niet in 1 dag gebouwd Stel je was alleen linux gewend.... En je had over moet gaan naar windows... Dan had je in het begin precies hetzelfde geroepen... Veel succes
nbrok Geplaatst: 27 februari 2006 Geplaatst: 27 februari 2006 Hallo, Ik ben al meer dan tien jaar een Linux/Unix gebruiker. Tegenwoordig bestaan er veel distributies die proberen gebruikersvriendelijk te zijn. Ik herinner me nog hoe ik zat te ploeteren om X (De grafische schil onder Unix) aan de gang te krijgen. Tegenwoordig is het bijna plug en play! Voor beginners kan ik toch die nieuwe ubuntu adviseren, althans de live-cd versie. Hiermee kan men het een en ander verkennen zonder dat het direct op het systeem geinstalleerd dient te worden. Ik heb het gisteren geprobeerd op een wat oudere PC en het liep zeer goed, beter dan Knoppix. Als officiele distributie zijn er net zo veel meningen als gebruikers, doch Fedora Core of Centos zijn volgens mij het beste. Men kan met een eenvoudige tool (yum) automatisch updates halen. Ik werk zelf met Slackware, dit is meer iets voor hobbyisten. Ik doe alles onder Linux. Mijn boeken en muziek schrijf ik hiermee. Groeten, Nick Groeten, Nick Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm
Con Geplaatst: 2 maart 2006 Auteur Geplaatst: 2 maart 2006 Na een warme vakantie en ongelofelijke kloteweer hier had ik er helemaal zin in om bij de warme kachel Suse-Linux te installeren. Ik ben niet teleurgesteld en het is dus gelukt. Hoewel, bij de update was Suse ineens de verbinding kwijt maar ja, dat kan natuurlijk altijd. Moet de update nog een keer helemaal afronden. Voorlopig ben ik blij en heb ook geen problemen meer gehad met acces in welke vorm dan ook. KDE vraagt gewoon om het root password indien nodig, ik zeg: gebruikersvriendelijk. Nu nog even de printer (die aan mijn router hangt) zoeken en installeren?? En de scanner, daar had ie ook problemen mee ten aanzien van het vinden daarvan. Maar, het ging allemaal als een trein. HG CC (nog een heel klein hikje) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Geplaatst: 4 maart 2006 Printer achter mijn router Om die printer te installeren ben ik van smiddags 13.00 uur tot snacht, ik zeg een uur of 5 bezig geweest. O ja, het was overigens niet gelukt. De "dag" erop gestart om een uur of 2 (14.00) en warempel na een uur of 3 de eerste pagina . . . ja ja, was dat maar zo, er volgde nog een pagina. Ofwel eerst het dokument en vervolgens een tweede blanko pagina. Hier ben ik niet uitgekomen en heb het voorlopig even laten zitten. Thunderbird Ik wilde wel eens mijn mailprogramma installeren. Nu daar snap ik echt nog helemaal geen hout van. Thunderbird binnengehaald met "klik". Maar waar dat nu is neergezet en hoe je dat als standaard user moet opstarten???? Nogmaals Thunderbird gedownload (nu gelijk ook maar de Nederlandse versie). Die heb ik op mijn "Desktop" neer- gezet om vervolgens deze in een subdirectory uit te pakken. Krijg dat kreng alleen niet geinstalleerd. Na 3 uur even mee gestopt. De hobbel is iedere keer weer zeer groot. Wel heb ik inmiddels bewezen dat ik geduld heb gelijk één paard. Dus heb ik maar één vraag; hoe installeer je nu EENVOUDIG programma's. Want als ik iedere keer een uur of 3 a 20 bezig ben om iets werkend te krijgen, ga er maar vanuit dat mijn broek dan in ieder geval bretels nodig heeft wil ik hem niet laten afzakken. Dus freaken, kom maar met de gebruikersvriendelijke oplossing. Laat die uitdaging niet liggen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 4 maart 2006 Auteur Geplaatst: 4 maart 2006 Thunderbird werkt, en goed. Nu nog maar "even" mijn scanner. Dat is al en wordt het drama van het jaar. De scanner wordt niet gezien door Linux. Een HP-tje, jank, jank. Ik moet met Xsane aan de gang. Die vroeg om Sane, die vroeg om de Backends en die moest weer gecompileerd en dat was weer niet geinstalleerd, verder gaat het goed met mij, snik, snik. Zijn er ook nog eenvoudige truucs om een par. scanner aan het werk te krijgen? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 5 maart 2006 Geplaatst: 5 maart 2006 Zet voortaan niet alles onder hetzelfde draadje. Dit document is bijna verplichte literatuur voor beginnende ubuntu gebruikers.
Gast Geplaatst: 5 maart 2006 Geplaatst: 5 maart 2006 Begin eens op deze pagina: http://help.ubuntu.com/starterguide/C/ch02.html Of nee, jij gebruikt SUSE: http://www.novell.com/documentation/suse...t2_control.html Die zal je al een hoop helpen wat betreft Xsane, sane etc.
Con Geplaatst: 5 maart 2006 Auteur Geplaatst: 5 maart 2006 BIG JOHN Seven_of_nine Jullie zijn weer goed bezig, bedankt. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen