Gast Geplaatst: 24 februari 2006 Delen Geplaatst: 24 februari 2006 Elke oude tacho ( schijf ) heeft een instelbare ijk punt dat heeft te maken met de wielen die erop zitten laag of hoog profiel banden. Dus wordt daarmee gemanipuleerd. Dat ding zit zo weggewerkt dat zelf bij een controle moeilijk te vinden is. Dus al die jongens stellen het zo in dat de tachoschijf minder aangeeft (km/h) dan ze werkelijk rijden. Maar ja niets is 100% waterdicht. Beste is gewoon aan de snelheid houden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 25 februari 2006 Delen Geplaatst: 25 februari 2006 Citaat: Elke oude tacho ( schijf ) heeft een instelbare ijk punt dat heeft te maken met de wielen die erop zitten laag of hoog profiel banden. Dus wordt daarmee gemanipuleerd. Dat ding zit zo weggewerkt dat zelf bij een controle moeilijk te vinden is. Dus al die jongens stellen het zo in dat de tachoschijf minder aangeeft (km/h) dan ze werkelijk rijden. Maar ja niets is 100% waterdicht. Beste is gewoon aan de snelheid houden Dit is niet zo moeilijk tevinden door er even een kabel om heen teleggen ( wat bij iedere ijking hoort tegebeuren) en dan het aantal pulsen per km tecontroleren waneer er dan een afwijking zit in de ene en de andere kabel weet je genoeg. bij digitale tacho slaat hij zelfs in zijn geheugen op dat de verzegeling verbroken is geweest.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cobes Geplaatst: 26 februari 2006 Delen Geplaatst: 26 februari 2006 zo een hoop gelezen over wat eens mijn beroep was, zelf heb ik nog met een rijtijden boekje gereden, die ik zelfs nog wel ergens heb liggen. ook met de tachograaf was het allemaal erg spannend deze draaide we gewoon twee keer over de kop dan kwam tie nooit meer hoger als 80 km/h. er zijn meerdere problemen met vrachtwagen schauffeurs welke ik ook niet allemaal begrijp, de schauffeurs mogen nog maar een paar uur rijden per week en dan toch nog in slaap vallen, knap hoor. het is mij opgevallen dat ze op een kompleet rechte weg omvallen, ook knap. laatst zelfs twee achter elkaar op hetzelfde rechte stuk, extra knap. er komen steeds meer inhaalverboden omdat ze zolang naast elkaar blijven zitten, mooi stom. De wetten voor vrachtwagens worden door schauffeurs en werkgevers aan alle kanten aan de laars gelapt, vrachtwagens die een andere maat banden onder de auto hebben tijdens de afstelling van de tachograaf, zodat er weer wat harder gereden kan worden schauffeurs die de zekeringen eruit trekken gaat tie ook weer wat harder. De rijtijdenwet die met voeten getreden word omdat de te behalen winst nog steeds groter is als de boete. persoonlijk denk ik dat ze met het schauffeurs diploma wat meer aandacht aan het rijden moeten geven en wat minder aan die papieren rompslomp. en nu zal ik vast nog wel wat vergeten zijn, Ik vind het jamer dat de lijst toch nog zo groot is want het is een erg mooi beroep, ik heb het zelf 21 jaar gedaan 250.000 km per jaar schadevrij. maar het is vandaag de dag wel erg druk op de wegen waardoor het natuurlijk steeds moeilijker wordt om schade vrij te rijden. een lijstje van ergenis over de soms toch wel heel erg domme, te snelle , te trage of te onervaren personenwagen bestuurders zal ik hier maar niet neer zetten want die wordt wel erg lang dan. aan een vrachtwagen kan ik meestal wel zien wat hij zal gaan doen , maar bij een personenwagen weet je dat maar nooit groet cobes if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. . Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen