Gast Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 hallo allemaal. Ik ben net verhuist en woon in een dorp waar de kabel-tv kwaliteit onzettend slecht is. Vandaar de interesse in digitale sateliet televisie. Daarbij kijkt mn bovenbuurman ook zo tv. Aleen weet hij er niks/weinig vanaf Ik dacht altijd vanuit 1993: je plaatst een schotel met kop, richt hem, koopt ergens zevendehands een of andere vreselijk gepatchte decoder en je kijkt naar 5000 kanalen. Nu heb ik me er de laatste weken in verdiept en kom echt terecht in een compleet nieuw wereld. loggers, Cams, cards, programmers en dan nog 18 verschillende types van elk. Nou dacht ik dat ik op het vlak van techniek en computers best goed was. toch. dit is anders, als je er nooit mee te maken hebt gehad. Ik heb een 80 cm schotel met kabel enz gekregen, en wil daar een dubbele kop op plaatsen, naar astra en eutel. Ik dacht te gaan voor een dvb-s pci-kaartje in de computer zodat ik ook op kan nemen op HD zoveel als ik wil en het ook kan bewaren. Daarbij doe ik alles met beeld nu ook al via de pc naar mn breedbeeld tv. Dus vond ik een technisat skystar 1 met ci module (125 euro) die ik dacht de beste te zijn. Handig voor verschillende kaarten in de toekomst dacht ik. Hij heeft a.b., timeshift, etc, alleen jammergenoeg geen hardware decoder,maar daar is mn pc snel genoeg voor. Toen las ik over cam's ?!?!?!?? Ok. een magic of matrix cam dus zodat ik eventueel nog steeds naar mijn eerste idee meerdere kaarten kan gebruiken mocht ik dat willen. Dan dus de kaart. Ik wilde allereerst maar eens gewoon kijken wat er zoal te zien is zonder ook maar iets te betalen. Dan ga ik discovery en national geographic missen en neem misschien een abo op canaaldigitaal. tot zover alles redelijk begrijpelijk. los van hoe je een cam programmeerd, maar dat moet ik gewoon beter lezen zodra ik er 1 heb. Mijn vraag is eigenlijk: - Is het een goede keuze Cam, aagezien de 2 tyes die ik zei, wel steeds de goedkoopste van allemaal zijn. - Gaat mijn canaaldigitaal kaart erin werken? (dit zal wel al besproken zijn overigens) (ff verder zoeken zo nog) - Is het reeel wat ik zeg over dvb-s kaarten in pc's? Is het niet veel handiger een oude nokia 9500 te kopen ne daarmee te klooien zonder cams, of werkt dat niet zo? - Is het een goede keuze pci-kaart? - Zijn er niet gewoon legale kaarten waarmee je meer dan die canaaldigitaal kan zien? khoop dat iemand me een beetje wegwijs kan maken?
gigantaandemuur Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Welkom kaneelschep Ik kan ze niet allemaal beantwoorden maar ga een poging wagen. De matrix reloaded en magic zijn een beetje uit en openen niet veel meer vandaar dat ze goedkoop zijn. Wil je alle functies van b.v. de canaaldigitaal kaart hebben dan een revolution ,reborn , dragon[Trex] of X cam en er zijn geen kaarten die buiten het c.d.pakket andere kanalen openen volgens mij.groetjes "You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen