Gast Geplaatst: 22 februari 2006 Geplaatst: 22 februari 2006 Deze ontvanger is van Canal Digitaal in Noorwegen, hij kan dus alleen Conax-kaarten lezen. Kan ik hem ook zo ombouwen (door te patchen) dat hij ook de nederlandse seca-kaarten kan lezen? Hij lijkt sterk op een Strong 8000, er komt ook CHA in beeld te staan bij het indrukken van menu en pijltje-rechts. Achter de ontvanger is ook een opening voor CI-modules, maar die is dichtgezet door Canal Digitaal. Als je echter dat stukje ijzer weghaalt, komt die opening weer tevoorschijn en kan je er een module in stoppen. Zou dat ook werken met een SECA-module + kaart? [color:"red"] Onderwerp aangepast! [/color]
Smurf Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 heeft ie een serieële en een parallelle aansluiting? zoja zou je even de strong loader kunnen installeren, ontvanger aansluiten loader starter, op de juiste com instellen en de ontvanger in cha drukken.... ben wel benieuwd wat je dan in het schermpje krijgt?? Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Dat heb ik gedaan, maar hij blijft steken bij Waiting for parallel negociation Ligt dat aan de kabel of de ontvanger?
Henri Busger Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Dit is goed, dit zou betekenen dat je er nieuwe firmware in kunt doen. Aan het engels te zien is het een strong8100 (benaming voor de strong 8000 met andere hardware). Maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou niet gaan patchen als je niet zeker weet of het kan, dus ik zou zeggen, wacht nog een paar reacties af. Mvg, Henri Busger Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta
Smurf Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 precies, eerst de echte reactie van de ontvanger zien je moet een "generieke text printer" aanmaken en die als standaard printer instellen dan nog eens proberen? Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Smurf Geplaatst: 2 maart 2006 Geplaatst: 2 maart 2006 yup lijkt dus het meest op een strong 8100 echter zo te zien met een andere bootloader kun je eens proberen met edstrong de firmware uit te lezen? Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Geplaatst: 3 maart 2006 Geplaatst: 3 maart 2006 Na enig research kwam ik er ook achter dat dit heel normaal is. Heb dus direct de Noorse firmware veranderd naar de NEderlandse, nu kan hij ook Canal Digitaal kaarten lezen!!!!! Heb er weer een ontvanger bij. Hij staat aleen standaard op een of andere satelliet (68,5E) ipv op de Astra, kan dus geen Nederlandse kanalen kijken want ik heb de afstandsbediening niet..
Smurf Geplaatst: 3 maart 2006 Geplaatst: 3 maart 2006 iedere C+ afstandsbediening werkt als het goed is op dat ding. heb je sattracker al geprobeerd dan? Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen