dannyboy Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Hallo, Nu ik Linux Fedora heb kunnen installeren en zelfs een server draaiende heb, zou ik willen weten of er niet een proggie zoals Speedfan voor Windows ook voor Linux beschikbaar is. Aangezien deze pc alleen als server dienst gaat doen, mag de ventilator denk ik best wat langzamer werken of niet? Nou, dit zijn nu dus 2 verschillende vragen. Alvast bedankt voor jullie reactie. Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Big fellow Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Zie hier: http://www.thinkwiki.org/wiki/ACPI_fan_control_script Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
dannyboy Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Geplaatst: 23 februari 2006 Ziet er allemaal erg ingewikkeld uit zeg. Eris dus niet gewoon ff een programma wat je kunt installeren en hoppaaa ? Want dit lijkt me allemaal moeilijk en veel werk. Grt, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Zijn toch kant en klare scripts....
dannyboy Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Geplaatst: 23 februari 2006 Hoi Appien, Ben een Linux leek, maar bedoel je dat ik die kant en klare scripts kan copy pasten naar een locatie op de pc?? Welke scripts en waar zouden ze dan heen moeten gekopieerd worden? Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Big fellow Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Citaat: Ziet er allemaal erg ingewikkeld uit zeg. Eris dus niet gewoon ff een programma wat je kunt installeren en hoppaaa ? Want dit lijkt me allemaal moeilijk en veel werk. Grt, DB Wel eens van "sleur en pleur" gehoort? Kwestie van de tekst van het script selecteren in je webbrowser en dit opslaan in een file'tje op je linux doos. Daarna het x vlaggetje aan het script meegeven, en het werkt... (Als je maar ibm-acpi geinstalleerd hebt staan!) Hoe simpel moet het worden? Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
dannyboy Geplaatst: 23 februari 2006 Auteur Geplaatst: 23 februari 2006 Citaat: Wel eens van "sleur en pleur" gehoort? Ja, dat heb ik zeker. Citaat: Kwestie van de tekst van het script selecteren in je webbrowser en dit opslaan in een file'tje op je linux doos. Neem aan dat ik een map moet aanmaken. Eventueel in /etc? Maakt het wat uit waar ik dat doe? Citaat: Daarna het x vlaggetje aan het script meegeven, en het werkt... (Als je maar ibm-acpi geinstalleerd hebt staan!) x-vlaggetje?? dacht ergens bij het opstarten gezien te hebben dat ik ibm-acpi niet geinstalleerd heb, of niet aanwezig is. Hoe of wat, in dat geval? Citaat: Hoe simpel moet het worden? Tja, als je het weet is alles simpel. Dat weet ik ook wel. In ieder geval bedankt. Gegroet, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
Big fellow Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 File kan overal geplaatst worden, wil je hem echter automatisch laten opstarten tijdens het booten, dan moet hij in /etc/init.d komen. Dan maak je sym-links (man ln) aan in de verschillende rc directories. Maar zet hem eerst eens in /home/danny (of wat je home dir ook mag wezen). Doe daarna "chmod +x <scriptnaam>" (man chmod) en je mag hem dan opstarten. Installeer eens met "yum" (man yum) ibm-acpi, en probeer dan je script eens op te starten. Als je hem in je huidige dir hebt staan, dan kan je hem opstarten met "./<scriptnaam>" . Ik schrijf elke keer (man ....) achter een commando. Dat commando laat de manual page zien van dat desbetreffende commando. Voer maar eens "man man" uit, en dan weet je hoe je het commando kan gebruiken. Als je meer vragen hebt, dan horen we het wel. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen