Gast Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Hoi, Ik ben dus van plan een nieuwe pc samen te stellen. Ik wil wel gewoon mijn hdd dvd-r etc behouden (dus geen nieuwe). Momenteel heb ik een GA-7VM400MF-P moederbord met een AMD Athlon XP 2500+ processor. De bedoeling is om 3D programma's zoals Maya te gebruiken maar ook Photoshop. En dit alles zo goedkoop mogelijk. Nu is er zoveel keuze en heb geen idee wat nu het beste is. De verkopers in de winkels lijken alleen maar op geld uit te zijn, van mijn laatste twee pc's ben ik eigenlijk nooit tevreden geweest. Het moet een apparaat zijn dat krachtig genoeg is om met photoshop en bv Maya overweg te kunnen en als het moet ook nog tegelijkertijd. Wie heeft tips?
Tonskidutch Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Citaat: GA-7VM400MF-P moederbord ken ik niet? asus gigabyte intel FSI etc die kennen we. maar het renderen met maya en beeldbewerking als photoshop moet goed werken met genoeg geheugen en een snelle processor alsmede in hoeverre dat geheugen en de berekende bewerkingen door dat moederbord schieten. MIPS / floating point processen daar is amd erg sterk maar windows kan met veel flauwekul geinstalleerd weer een behoorlijke rem zijn. als je slim bent maak je een dualboot een XP met rudimentair enkel windows en maya + photoshop een XP met al die flauwekul erop waar je ook mee internet etc. maak daarom bij installatie 4 partities 1 windows rudimentair c:\ root 1 data d:\ 1 windows flauwekul e:\ voor dualboot versie 1 data behorende aan e:\ dus f:\ installeer programma's dus niet op c:\ maar in de d:\ en als dualboot niet op e:\ maar op f:\ ik render vaak zat en regel dat ook voor 40 workstations.. een poging is het alleszins waard ondanks welke andere adviezen heel slimme mensen je zullen geven. amd3600+ met asus kv8 se deluxe nieuw met Xpci cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Fridge Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Citaat: Citaat: GA-7VM400MF-P moederbord ken ik niet? asus gigabit intel FSI etc die kennen we. Is een Gigabyte mobo
Tonskidutch Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 oké thanks dat kon er ook bijstaan dus >meneer vragensteller<. maar ik wil niet zeuren alleen helpen in dat geval kan de huidige pc ook nog eens getuned worden en de dualboot methode worden getest partition magic gebruiken om nog enkele partities aan te maken (na defragmentatie) cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Bedankt voor de reacties , ik gind ervan uit dat GA in GA-7VM400MF-P voor Gigabyte stond :-) Nu heb ik dus ontdekt dat ik mijn huidige systeem nog kan verbeteren door er meer ram in te steken. Ik heb nu 512mb , ik kan tot 2gig steken als ik het goed heb. Maar welke ram moet ik nu kopen? Op de site van Gigabyte staat DDR333 maar ik moet ook nog weten of het pc2700 of 2100 ofzo is of maakt datn iet uit?? En waarschijnlijk kan ik er ook nog een betere processor insteken maar geen dualcore. Maar ja ik wil het goedkoop houden dus als een betere processor en 2 gig ram het probleem kunnen oplossen dan ben ik tevreden :-) Wat wil socket A zeggen ?? Ik wil kijken of ik er een betere processor op kan plaatsten maar ik kan op geen enkele site processors vinden voor socket A
Tonskidutch Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 ik zou niet een twee drie kunnen zeggen of dat allemaal kan met dat mobo dan moet ik net zo de helpdesk of support van gigabyte bestuderen. maar tunen en verbeteren kan vaker de performance verhogen hetgeen de meeste gebruikers niet weten wat echter ook voor onderhoud van je PC geldt. CCLEANER (alle gebruikers dit laten doen) defragmenteren twee wekelijks geen zaken in profielen (gebruikers, mijn documenten en of desktop plaatsen) opslaan.. 2 gigabyte ram gebruiken en het virtueel geheugen aanpassen (vaste waarde op d:\) vaker kijken naar de logboeken (eventviewer) wat er zoal mis gaat of problemen oproept niet automatische updates gebruiken voor hoge prestatie configuratie server of batch processen die niet nodig zijn uitschakelen of beperken tot een minimum (vandaar geen internet en geen indexing) en zo kunnen we wel heel lang doorgaan. maya is niet zo veeleisend als je denkt en kan ook niet zo retesnel worden op een dual-core dual CPU XEON de render engine is niet de beste. SORRY de render engine van MAYA dan en niet die cpu<<< [color:"red"] dat geschreven hebbende, wil ik je ook even toelichten dat wij een test hebben gedaan op meerdere PC's en dan blijkt dat 3dmax met de desbetreffende render plugin VR4max ongelooflijk snelle resultaten boekt tov rhino en maya [/color] cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 23 februari 2006 Geplaatst: 23 februari 2006 Bedankt voor de info , ik ga eens kijken wat ik nu allemaal kan doen.
Gast Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Citaat: Wie heeft tips? Zal ik je een tip geven..? Koop gewoon een kant en klare PC met alles voor-geinstalleerd. Ik liep vroeger ook te kl*ten met mamma-planken, voedingen, HD, behuizingen, processors, ventilatoren, RAM, etc. en ik ben er zo strontziek van dat ik de tijd er niet meer aan besteden wil. Gewoon een krachtige PC van bijvoorbeeld Dell bestellen met garantie en een service kontrakt en laat die gasten de problemen maar behelpen. Geen gezeik met Bill Gates en noem maar op. Ik heb geen zin meer om nog maar één minuut van mijn leven voor een PC te zitten die het weer nodig vind dat ik voor de 100ste keer moet re-booten.
Tonskidutch Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Citaat: Gewoon een krachtige PC van bijvoorbeeld Dell bestellen met garantie en een service kontrakt en laat die gasten de problemen maar behelpen. laat ik dat nu zelf hebben gedaan zeer recent, 2 voor meer dan 5000€ dus de erg snelle workstations 670 wat dacht je wat? 1 geleverd met verkeerde partities en 1 die niet door de setup heengeraakt wegens install fouten. dus wat doe je als je die kist de dag erna moet gebruiken, juist zelf overnieuw de install en setup (met wel twee partities) daar gaat de hele vrije dag dell, neen hoor nu loopt ie PERFECT, maar dat was 10 uur later en 1105,--€ duurder dan op de rekening staat wat reclameren, kan dat? pff ga toch heen. next business day is dus 3 mandagen verloren. The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 28 februari 2006 Geplaatst: 28 februari 2006 Dell is inderdaad niet meer wat het geweest is. Had van de week een probleem-exemplaar van een klant en wat denk je ? Zijn de 80 aderige IDE kabels dusdanig gevouwen dat de HDD gewoon geen goede aan,- / afvoer had van data. Een moederbordje erin van het jaar Noach met alleen PS/2, LPT en 1x SER. en voor de rest alles met losse kaarten. Was wel al een jaartje of 3 oud..... Nou, één grote puinbak en het heeft wat tijd gekost om de boel weer gangbaar te maken. Service van Dell, ooit hun sterke punt, is momenteel ver beneden peil. Jammer...
Gast Geplaatst: 5 maart 2006 Geplaatst: 5 maart 2006 Jouw ervaring, zeg maar gevoelens zijn bij mij identiek voor Dell (670) Inmiddels ben ik er wel redelijk uit en heb besloten voor de toekomst toch weer te gaan naar eigen inzicht/bouw. 1 vraagje over het RAM geheugen, Dell wil geen non-ECC DDR2 geheugen herkennen. Ik heb maar 2x256 DDR2 registered en wil vervangen naar 2x 1Gig non-registered. Weet jij een truc of een mogelijkheid ??
Gast Geplaatst: 6 maart 2006 Geplaatst: 6 maart 2006 333 Mhz geheugen = PC2700 Dat je geen Socket-A processors kunt vinden is goed mogelijk: worden niet meer geproduceerd. Misschien dat je 2e hands nog een XP3000+ kunt scoren, maarja, dat is weer zonde van je geheugen want dat is een 400Mhz / PC3200 processor en als je dat gehad hebt loop je straks weer tegen je videokaart aan te hikken Je kunt ook gaan voor de goedkoopste dual core krachtpatser van AMD, de 3800X2. Ben je voor moederbord + 1Gb geheugen + processor ongeveer 450 euro kwijt, maar kun je wel weer even vooruit...
Tonskidutch Geplaatst: 6 maart 2006 Geplaatst: 6 maart 2006 Citaat: Jouw ervaring, zeg maar gevoelens zijn bij mij identiek voor Dell (670) gevoelens, neen hoor echter mijn uurloon in klinkende munt uitgedrukt, verder is die 670 wel een moordadig snelle kist. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 8 maart 2006 Geplaatst: 8 maart 2006 Citaat: Momenteel heb ik een GA-7VM400MF-P moederbord met een AMD Athlon XP 2500+ processor. Dat moet toch zat zijn. Gooi er gewoon een pak geheugen in moet je zien wat dat scheelt. Ik bouw tegenwoordig alleen nog maar athlon pc's en die werken feilloos. Uiteraard kun je ook een kant en klare pc kopen maar dan zit je altijd weer met componenten die je niet gebruikt, modem, floppy, de dvdspeler die je al had, de dure videokaart die capaciteiten heeft die je niet nodig hebt, etc etc etc Zelf bouwen is het goedkoopst en je stemt alles af op jouw gebruikersgedrag en wensen. Zo krijg je een pc die bij jou past en een goed resultaat geeft.
theparasol Geplaatst: 8 maart 2006 Geplaatst: 8 maart 2006 En niet overdrijven in je bezuinigingswoede, het moet allemaal wel met elkaar overweg kunnen en stabiel draaien. Ik zou hem laten upgraden bij een vertrouwd computerzaakje bij je in de buurt. Heb je ook garantie als het onverhoopt allemaal niet zo werkt als de diverse adviseurs wel dachten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen