Gast Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Bedankt voor hte lezen van mijn vraag. Ik vraag mij af of iemand mij kan helpen met de reparatie van een Samsung TV Model CX-6844W. De TV geeft als je hem aanzet gelijk een witte streep van links naar rechts in het midden van het beeld. Kan iemand mij helpen met de reparatie of aangeven wat er moet gebeuren om de TV weer spelend te krijgen. Iedere form van hulp wordt zeker opprijs gesteld.
grunnsat Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Het lijkt mij een klassieke storing: defecte lijntrafo.
percies Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Citaat: Het lijkt mij een klassieke storing: defecte lijntrafo. Probeer de lijntrafo maar niet te vervangen deze is niet defect, maar zoek het in het raster. Zo uit mijn hoofd zit er een TDA8350 in, deze is defect. De mogelijke oorzaak moet je zoeken in een loscontact. op de print zit ergens een transisor die op pin 8 van het raster ic van spanning voorziet. ik dach zo'n 40 volt. Mocht deze spanning wegzakken (voor de raster terugslag) gaat het raster IC defect.
Steve Geplaatst: 25 februari 2006 Geplaatst: 25 februari 2006 op pen 8 moet je 47v meten,anders is de weerstand r301 stuk,deze zit in deze voedings lijn op pos nr R307 dit is een 10 ohm weerst
Gast Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Bedankt voor de antwoorden en reacties !! Echt klasse. Zijn deze reacties uit eigen ervaringen met dit toestel??
Gast Geplaatst: 26 februari 2006 Geplaatst: 26 februari 2006 Iemand ook een idee waar ik de benodigde onderdelen kan verkrijgen?? Het liefst zo goedkoop mogenlijk he ...... hahahahaha
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen