HenkItaly Geplaatst: 24 februari 2006 Geplaatst: 24 februari 2006 Jaren geleden heb ik een insteekkaart bij mijn PC gekocht waar twee parallelle poorten opzitten. Deze poorten kunnen ook in ECP en EPP mode werken volgens de beschrijving. Ik heb de jumpers zodanig gezet dat 1 poort in ECP mode werkt en de andere in normale mode. Toch is de scanner een stuk langzamer dan via de poort op het moederbord. Onlangs zat ik een keer naar de gebruikte resources te kijken en zag dat de poort op het moederbord wel als ECP poort genoemd wordt en dat behalve de drie standaard adressen er ook nog wat andere adressen in gebruik zijn. Voor beide poorten op de insteekkaart zie ik echter alleen de standaard adressen genoemd (uiteraard zit iedere poort op een ander adres) en ik betwijfel of die ene wel in ECP mode werkt. Volgens mij niet. Ligt dit aan de insteekkaart? Ik gebruik Windows 2000 Professional. Groeten, Henk
HenkItaly Geplaatst: 25 februari 2006 Auteur Geplaatst: 25 februari 2006 Het is misschien niet van belang of je op 0x278, 0x378 of op 03BC zit. Een standaard parallelle poort gebruikt drie adressen, een EPP of ECP gebruikt bovenop die adressen nog wat extra adressen. Voor de parallelle poort op mijn moederbord wordt dat ook aangegeven in de 'resources'. Voor de poorten op mijn insteekkaart niet. En daarom heb ik mijn twijfels of de poorten wel werken in de mode waarin ze moeten werken. Ik heb overigens mijn printer aangesloten op de poort op het moederboard, een HP laserprinter en dat gaat allemaal prima. Ik zou graag weten of ik in Windows er iets aan kan doen. Groeten, Henk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen