Ga naar inhoud

foutmelding ASTON V1.05

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wilde graag even een probleem voorleggen. Ik heb een METZ TV met ingebouwde SAT-module. Achterin de TV zit een ASTON V1.05 CI en ik heb zo'n groen/grijze CD kaart! Nu krijg ik bij Ned. 1,2 en 3 , bij EEN, Bij Ketnet/Canvas en bij Hallmark telkens als ik op deze zenders schakel de waarschuwing in beeld dat ik "geen recht heb" om dit programma te zien waarna ik wel gewoon beeld heb. Op alle andere commerciele Nederlandse zenders heb ik dit niet. ( RTL4, RTL5, SBS enzovoort). Heeft er iemand een sugestie waaraan dit kan liggen?? Mijn leverancier heeft mij gezegd dat ik de CI kan omwisselen tegen een CI van Canal Digitaal als de klachten blijven!

Geplaatst:

als de winkelier het zegt,dan omruilen,de aston 1.05 wordt niet door canaal digitaal ondersteund,dus ben je beteraf met de andere module lijkt mij.

grtz Henk

Geplaatst:

Het beste lijkt mij om de module te wisselen. Liefst voor een Mediaguard module. Dan weet je tenminste zeker dat CD die blijft(?) ondersteunen. Bovendien lijkt het mij ook wel interessant om te weten wat de sat-module in de TV er mee doet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

heb vandaag bij de dealer de CI omgeruild voor een originele Canal Digitaal CI en voila, alle problemen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon! Alleen staat in het menu iets van updaten. Kan je de kaart via de sat. updaten?

Geplaatst:

zoals gezegd heeft de handelaar de ASTON module omgeruild voor een officiele Canal Digitaal module en heb ik bericht dat ik geen last meer had van fout meldingen. De volgende ochtend echter kreeg ik toen ik de TV aanzette de melding " dit kanaal is gecodeerd " en dat gebeurd nu ook nog steeds als ik het toestel uitgezet heb of in stand-by. Dan herkent die de smartcard niet meer! Als ik deze melding krijg en ik kijk in het menu onder CI dan staat er ook dat er geen smartcard aanwezig is! Pas na eindeloos zappen krijg ik weer beeld. Mijn handelaar zegt nu te komen om er nieuwe software voor de METZ SAT Module in te zetten. Ik snap niet waar die storing nu opeens vandaan komt. Ik had vroeger dus die ASTON V1.05 en had nooit problemen.

Geplaatst:

Die irritante gasten van Canal Digitaal zijn de boel weer aan het verzieken waarschijnlijk! Lekker allemaal aan de Mediaguard cams. Tel uit je winst!

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Geplaatst:

Aston Dual V2.14 loopt hier als een trein, nooit problemen.

Geplaatst:

Hoi, allemaal, ik wil toch nog een keer een beroep doen op jullie vakkennis.

Zoals ik al eerder gepost heb bezit ik een METZ SPECTRAL 72 televisie met ingebouwde SAT-module. Tot voor kort zat daar een ASTON V1.05 CI in met een Canal Digitaal kaart. Toen begon Canal Digitaal met die veranderde codes en kreeg ik iedere keer foutmeldingen. Mijn dealer heeft toen de CI van ASTON omgeruild voor een originele Canal Digitaal module en nu als ik de tv aanzet duurt het eeuwig voor ik beeld heb. Gisteren heeft de dealer de software voor zowel de module als de TV ge-update maar het probleem blijft. De CI ziet niet dat er een kaart inzit. Als ik dan de kaart eruit haal en er weer instop dan doet die het wel na 10 tot 20 seconden maar anders zegt die gewoon dat er geen kaart inzit. Ook heb ik geprobeerd om de ASTON V1.07 te gebruiken maar dan herkent de TV de hele CI niet meer. Iemand suggesties? En zeg niets over Canaal Digitaal goedgekeurde ontvangers want de CI van Canal Digitaal zit er nu in!!

Geplaatst:

Doe eens een kaartwissel en aangeven dat de kaart stuk is?

Als je minimaal een abonnement hebt kan je deze gratis omruilen voor een nieuwe kaart. Bij mij werkt de Mediaguard module van Canal Digitaal als de Aston 1.07 Dual Module (die ik nu gebruik) snel en binnen de seconde open.

Aston 1.05 geeft bij mij problemen als gecodeert signaal of vaslopend beeld af en toe. Maar ja, gebruik ook andere apparatuur dan die jij hebt mischien ligt het aan de firmware van die TV die je hebt. Ik zou even die fanbriekant een email sturen.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Ik heb iets dergelijks met mijn Aston 1.05 in een Humax4500.

Wat ik nu doe is zorgen dat als ik de ontvanger inschakel dat hij op Ned1 staat.

Dat kun je doen door voodat je hem uitzet ernaartoe te gaan, maar ook in het te zetten dat hij altijd op kanaal 1 moet opstarten en daar satt Ned1.

Misschien is er iets dergelijks aan de khand met jouw ontvanger.

VU+solo2

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bij mij gaat het met de Aston 1.05 helemaal fout als ik langs Trace TV zap. Dan blijft de CI continue resetten. Moet echt het SAT signaal van de ontvanger halen om hem weer te kunnen toespreken. Met de gewone NL kanalen (RTL4, etc) geen probleem.

• 1 maand later...
Geplaatst:
Citaat:
Ik zou even die fabrikant een email sturen.

Dat heb ik dus inderdaad gedaan, ik heb een mail aan Metz geschreven, en dit is hun antwoord:

Zum ersten muss auf Ihr DVB Modul ein andere Software ( V 2.14a ) aufgespielt werden. Dies haengt mit der umstellung der Canal Digital Programme zusammen.
Ausserdem is aus diesem grund auch die verwendung des Aston Modules nicht mehr moeglich. Hier erhalten Sie die Einblendung "Please check your smartcard" oder "no rights". Es muss fuer den empfang der Canal Digitaal Programme also das Mediaguard Modul verwendet werden.

Dat is dus duidelijk en mijn handelaar komt maandag om de software er op te zetten. Ik ben benieuwd want de Mediaguard had ik al en toen herkende de TV hem helemaal niet. Wordt dus vervolgd......
Geplaatst:

Nou, de update is door gevoerd en de ASTON omgewisseld voor een Mediaguard. Alles doet het goed behalve om een onverklaarbare reden Eurosport en TRACE niet, die geven geen beeld. De TV uitgezet met de aan/uit knop gisteren-avond voor het slapen en vanmorgen weer aangezet: GEEN BEELD. Het duurde wel 4 tot 8 minuten voor, na heen en weer schakelen tussen de CD kanalen er weer beeld kwam. En dan doet die ook weer normaal. In het Sat menu gekeken of de SAT module van Metz de Mediaguard herkend en ja hoor, alles aanwezig en toch doet die het niet gelijk bij het inschakelen. Ik wordt er wanhopig van!!!

Geplaatst:

trace en eurosport kun je pas ontvangen als je abo hebt afgesloten.trace zit in het familie pakket en eurosport in het basispakket,dus geen abo is geen beeld.

gr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen